Gammal är äldst

Inge cyklande idag. Inte för min del iaf men jag tvingade just ut Sara. Hon verkar vila upp inför helgens battaljer med att bara vila men jag sa att man kunde känna sig slö och stel av det. " Men då kör jag kort och hårt imorgon då" sa hon. Sa min mening om att bryta ned sig kvällen innan tävling så nu är hon ute iaf. Känns bra att vara slavdrivare à la Josef Fritzl.

Idag på jobbet så blev jag och Martin visade runt i en stor trädgård av den kvinnliga ägaren. Hon är gammal och gick med en käpp i vardera handen och jag påpekade till henne att jag tyckte hon gick bättre än i höstas då vi var där men hon ursäktade sig att hon inte junde gå lika fort som oss då hon varit dålig i vinter och legat inne på sjukhuset. Tanten är 90 år gammal. Hon har bott i huset sedan 1950. Tyvärr var avled hennes man vid jul då han cyklat omkull på en isfläck vid lucia och slagit huvut  i backen. Han bar alltid hjälm då han dagligen cyklade genom stan och gjorde något med sitt gamla företag!!! Han blev 93 år gammal. Sån vill jag oxå bli. Klar i knoppen och pigg i kroppen tills lampan släcks.

Tvätt och matshopping har det blivit idag och nu när jag varvar ner så känner jag att jag fortfarande inte har ätit något. Kanske ska invänta Sara så vi kan lyxa till det med havregrynsgröt tillsammans.

Imorgon jobbas det halvdag. Sen ska det mesta trimmas inför tävlingshelgen.

Kommentarer
Postat av: Lina

Hej Ola



Nu är man precis hemkommen från den bästa semester jag någonsin upplevt :-)



Pia hälsar så mycket tillbaka!



Ha det så bra!

Trampa på :-)

Postat av: Mamma Milla

Men du Ola, det där med gamal, du är ju en bra bit på väg ;-)

2009-04-17 @ 06:58:28
URL: http://lillamillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback