Cykelns dag

Blir en snabbis innan jag återigen ger mig ut i det underbara vädret. Syns även på besöksstatestiken att ni sitter mindre vid datorerna vilket är bra. Ut och skaffa lite D-vitaminer.

Måste ju bara bjucka er på den film man gjorde idag i solskenet i stadsparken. Sen ska jag och Magnus P ut i Kilsbergen och piska Kilsbergen. Imorgon blir det en upprepning av det då jag förhoppningsvis piskar upp Einarsson i bergen.
Det som blir annorlunda dock är att jag nu ska låna Saras cykel (ballebiken) då min är i delar hos "svärfar". Glappet vid vevpartiet är 12 hundradelars millimeter på varje sida mellan axeln och innerbanan på vevlagret. Det låter kanske löjligt lite men det är det inte. Detta är inget slitage utan har varit så nästan ändå från att jag köpte den och om man inte gör något så ökar slitaget och allting håller mkt kortare. 
Nu är han så snäll att han fixar detta med tunna bladstål som loctitas på axeln vilket tar bort sliret mellan axeln och lagret. Resultat: Att det redan snabba lagret rullar ännu lättare.
Måste sticka nu....
haj

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback