Jag vill svinga svärd.

Tack för alla kamelkommentarer, jag skall vidarbefodra dom till Kalle & Anna nästa gång jag ser dom.

Igår spelades det hårdrock i vår klubblokal så det slog eldflames ur skorstenen och köttstycken flög. Den nya stereon som har köpts in klarade både falsettsång och distade elgitarrer. Satt själv och tränade där vilket ofta sammanträffar med när det spelas "riktigt musik". Inge Timbaland eller justin....
Idag var det lite mera socialträning med lillasyrran och Tina. Vi luffsade/joggade ungefär en mil och det är så kul att det nu är flera i familjen som börjat hitta glädjen i att träna. Efter en stor familjelunch så drog jag till gymet för att flytta på de stora vikterna, ja tillräckligt tunga för jag ska kalla dem stora. Det kändes faktiskt att det var över två veckor sedan jag var där. Benböj och legcurl, borde inte det vara samma sak?? Jag ser det iaf som två olika övningar på gymet. Det blev även benspark,magstarkt, utfall, infall, avlopp, utlopp..... Och lite stretch.

Det stora bloggämnet för dagen är ARN! Ja nu har jag oxå sett den och jag väntar redan på fortsättningen. Jag älskar riddarfilmer, riddartiden, ära, heder, tillit. Under de två första fightingscenerna så välde det feromer, hormoner, joner och mitokondrier inom mig och jag njöt 110% Just då glömde jag faktiskt bort alla de som satt och hostade och snörvlade i biosalongen.  Är ofta skeptisk till svenska filmer innan jag har sett dem men blir oftare och oftare positivt överraskad. Liiite konstigt var det dock att se Tippen-morgan (ni minns väl?) som spelade Arns bror.Jag tyckte ändå det var en riktigt bra producerad rulle och det var nog bra att det blev en rekorddyr produktion för den drar ju fortfarande stor biopublik. Nästa gång vi går på bio så sa Tina att jag skulle få bestämma film och jag vill ju se Alien vs. Predator 2 men hon var snabb att rekommendera en annan. Ja se tjejer....
Vill passa på att ge en eloge till tidningen Metro oxå. Förutom att den har ett tilltalade pris så har de denna vinter uppmärksammat cykel och cyklister flera gånger. Under rubriken "Dagens OS-hopp" var det idag t.ex. Gustav Larsson som svarade på några typiska OS-frågor och tidigare har jag sett Kessiakof och Gotland där. Se o lär Aftonbladet och Expressen.
Appropå Gotland (vilken övergång) så går det nu att anmäla sig till Gotlandbikebattle på deras hemsida. För ni vill väl inte missa detta etapplopp för mountainbike i sommar? 16-17 augusti smäller det. Kolla deras hemsida för bansträckning, bilder och övrig info
www.gotlandbikebattle.se
Imorgon väntar det dubbla intervallpass men jag ska nog akta mig för att säga vad som är planerat så här offentligt för det kan ju bli ändringar som t.ex. sovmorgon, lättja eller ovilja.

Blir nog en blogg under helgen och jag ska försöka få med mig kameran då man ladrig vet vilka djur eller odjur man träffar på.
Ciao

Kommentarer
Postat av: anonym denna gång...

hej!Jag vill kommentera eran luffs/joggingtur du gjorde denna dag. jag såg er och hon den korta, lilla blondinen som såg himla stark ut måste jag säga! hon blir nog en bra sprinter så småningom...Kanske hon borde anmäla sig till en tävling tll våren?MVH Anonym

2008-01-25 @ 21:53:37
Postat av: ola

Nja, hon är en långdistansare. Gör likadant när hon talar....Hon maler o maler sönder sina motståndare...
Vi har i dagsläget tjuvanmält henne till 28 st löpartävlingar 2008.

Postat av: Henke

Bara 28 tävlingar det var lite klent !
Ja hon blir väll bra din syster om han dig till hjälp , för det kommer jag bli , bra alltså !
Jag vill också se ARN , gillar storslagna filmer , men det är lite långt till bio härikring , men man får väll slänga på braveheart på projektorn , 96" widescreen får duga som bio i skogen !!
Jag skulle vilja sett den flammande klubbstugan i går , det måste jag få uppleva !

/ Henke

2008-01-26 @ 18:18:22
URL: http://www.henrikogren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback