Min IDOL

Jogging är verkligen medicin för kroppen. Har nyligen varit ute i drygt en timme, höll nog 5:30-5:40 tempo, och mådde och mår fortfarande så jäkla bra. Får mycket mer endorfiner av löpning än av cykel.

Vilka sista 5 dagar det har varit. Konsert i onsdags kväll, jobba från tors morgon 06:30 till kl.23 på kvällen. Jobbade 5 timmar på fredag dag och startade sen fredag kväll och jobbade ytterligare 13 h. Missade ju därför idol-finalen men fick höra på några nattliga nyheter vem som vunnit. Lördagen gick i rusets tecken. Halv knäpp pga av bristen på sömn som sedan roligt knäpp senare av julmaten (eventuellt juldryckerna oxå) Söndagen var öhh..ännu segare (definitivt pga julmaten) och när jag äntligen tagit mig iväg och handlat blev jag inringd igen för kompleterande sandningsjobb. Så igår eftermiddag/kväll satt man där igen. I Lundbergarn och lyssnade på rock. Idag då?? Jo började jobba 03:40 imorse för en del ställen var tvungna att vara skottade innan kl. 0700 men vid frukosten var vi klara jag och syrran så då gick vi hem. 
Skall fortsätta ta det lugnt nu med Guitar Hero och kanske lite städning oxå. Heaven & hell!

De har ju släppt alla artisterna inför melodifestivalen 2009 nu. VA.... Vilket startfält va?? Agnes, BWO, Alcazar, Serneholt, Lili & Susie men framför allt MÅNS. The man. Kan ju informera er som undrar. Telefonröstningen har inte öppnat än. Det märkte jag häromdagen...
En annan deltagare såg jag live här i Örebro den 15 November här i stan. Hårdrocksgruppen H.E.A.T. De var förband åt Sabaton nämligen. Lättlyssnad bilåkarrock tycker jag. Tänk Poodles så är ni nära.

Något som jag länge har tänkt att blogga om är batman. Såg den senaste för några veckor sen och imponerades hela filmen av skådespelaren som gjorde Joker. Han hette Heath Ledger. Ja menar verkligen hette för han lever inte längre tyvärr. Hans namn sa mig ingenting förrens nån sa "En riddares historia" Då visste jag vem han var. Som idrottsman får jag väl säga att skönt att ha fick sluta på topp då med en sån bra prestation.
Såg oxå ganska nyligen "No country for old men" Har länge velat se den och den fick ju flera oscars så jag trodde den skulle vara bra men nej. Jag ska nog inte se filmer som får oscars för de är inge bra. Sagan om ringen undantagen. Nä No country for old men var bara en enda lång transportsträcka för ett plan som aldrig lyfte. Enkelt tidsfördriv bara.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback