Fan va fränt det är

Känner mig så lycklig o glad men som vanligt tycker jag att jag har ont om tid så det blir ett kort inlägg.
 Idag har jag kört pace bakom bil. Denna gång satt jag på bockstyrecykeln och Tina bakom ratten på opeln. Vi hade tänkt att använda oss av komradio med snäcka i örat så vi skulle kunna komminucera men de lade av innan vi kom ut ur stan så nu ligger de i sopkorgen. Jag är en sucker på adrenalin. När det gick som snabbast (95-97 km /h) i en svag utförslöpa så byttes min plågade min till ett leènde. Kollade in all data efteråt och upptäckte att cykeldatorn varit inställd för mtb, dvs 26 tums hjul, inte 28 som jag nu hade kört på. Den sista "etappen" som jag körde var 9:50 min lång och det stämmer ju oavsett storlek. Datorn visade dock en sträcka på 10,25 km och ett snitt på 62 km/h vilket jag hade varit nöjd med även om det varit sant men nu hade det gått längre och snabbare men frågan är hur mycket? Känner du att du har tid och lust att räkna om det så varsågod.
Farligt & roligt iaf. Precis som mtb-sporten.
Ska nu lära mig inställningarna på min kaffekvarn. Hur kunde jag leva utan en sån tidigare? Först adrenalin och nu koffein...Jag är djupt ned i drogernas källare

Kommentarer
Postat av: Thomas Einarsson

Aven om det later kul sa kan jag informera att jag sett baksidan av vad som kan handa om foraren av bilen bara bromsar lite pga ett djur pa vagen (katt).Doden ar bra nara. Som cyklist har du inte en chans utan smackar snabbt in i bilen. Om du nu vill ha fart traning sa kan du alltid prata med Johan, saker pa att du kan fa ligga pa hans hjul. Kan gladja dig med att jag var hemma i Sverige forra veckan pa en blixt visit. Bodde hos Jorman och har varit forskyld sedan dess. Hall dig borta fran Bygdevagen. Har spanat in bilder fran Eurobike och det kommer att bli en ny carbon Hardtail till nasta ar. Nu nar jag tar steget in i 40 sa ar det dags att skrota heldampat. Back to basic.
// Thomas

2007-09-07 @ 17:33:17
Postat av: ola

FAN! Jag som tittade in där direkt efter passet för att visa lite siffror från cykeldatorn. Jaha...bara att vänta på sjukdom då.
Heldämpat är kompensation för dålig teknik. Du kommer att regera i H40. Om du passar dig för backar bara.. :-)

Postat av: Marina

Hej Ola! Va inne på Mattias sida och länkade hit,kul läsning du bjuder på,trots att man ej är cykelnörd.. Ha det bra och kör försiktigt! Marina

2007-09-08 @ 19:58:03
Postat av: ola

Tjenare. Jag har hört det förut att "icke cykelfrälsta" gillar att läsa här och de glädjer mig.
Köra försiktigt?? Det handlar ju inte texten ovan om iallafall.
Hade bra du med o glöm inte att tuta på mig när jag är ute på vägarna (så jag kan hålla ordentligt åt sidan)

2007-09-09 @ 08:40:28
URL: http://cykelola.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback