Ingen mjölksyra på lilla julafton

Vilken vecka det har varit. Det skulle vara en lugn återhämtningsvecka men vad gör man när kroppen känns bra och man bara vill träna? Jo då kör man på! Sladdade ute i motvind och snöfall i onsdags, dvs samma tur med vädret som förra onsdagen. Innan dom passen har jag gott om ursäkter och är inte det minsta sugen på att träna ute men när ångan är uppe är det annorlunda. När vinden pinar som mest så är det på nått sätt peppande. Tankspridd som jag är så glömde jag vattenflaskan hemma men passerade syrrans stall efter halva passet så jag stack in huvet och drack lite där. Då blev jag lite kär på köpet..i en häst. Han var skitcool på nåt obeskrivligt sätt och storasyster sa att jag skulle ta ut den på ett löppass nån gång. Hmm..får väl prova de till våren.
Körde ett intervallpass i torsdag för att vänja benen att jobba fulla med mjölksyra. Man pratar ofta om att hård träning gör ont, att det smärtar att jobba med syra men jag känner inte det. Jag stummnar bara och kan inte röra runt vevarna så fort som jag vill, men smärta?? Nej! Ja det där är väl ytterligare en sak som är individuell som så många andra saker som rör träning. Vissa kör si, andra kör så och båda varianterna funkar (kanske) lika bra. Tror man dock på sin egna teori, upplägg och framförallt sig själv så kommer man långt. Det är inget bra recept att tvivla på sin träning och sig själv för då blir det inga framgångar. Träning på den här nivån handlar om att hitta en pefekt balans mellan träning (nedbrytning) och vila (uppbyggnad). Och jag tror på min linje, det är huvudsaken.
Idag hämtade jag min nya racer och på söndag ska den provköras ordentligt. Det känns lite som en mini-variant av julafton idag och jag har fått det som stod överst på önskelistan. Hade den på jobbet under dagen och körde fram och tillbaka i vår ca 30 meter långa lokal där jag kryssade mellan hyllor och maskiner. Jag längtar riktigt mycket till söndag då jag och sambon (har oxå ny racer) ska trampa runt på örebromässan på löparbanan. Där är kurvorna doserade så man kan behålla farten utan att riskera att slå i tramperna, det ska bli kul. Då blir det även premiär för lvg-skor. Jag har alltid kört med spd på både racern och mtb:n men nu tar jag steget fullt ut och kör med en sån där jättekloss under skon.
Träna på gott folk, snart är det tävlings-säsong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback