Nowhere else to roam?

186116-27
Brukar inte bli så privat här men nu vill jag verkligen skriva och inte ens mannen på bilden kan stoppa mig. Han har dock en diskution med min farfar just nu och det är inge roligt. Natten var osäker men farfar vann den diskutionen men mannen med lien är visst en envis en. Mina äldre släktingar är mest sånna där som man tackar för julklappen och som man sällan springer på men man vet att de finns där någonstans. Tror det är ganska vanligt att man inte träffar dem så ofta men med min farfar så var det annorlunda för han kunde jag bara svänga förbi på mina cykelturer eller längre löprundor under mina ungdomsår och snacka lite skit en stund. Min farfar har nästan alltid varit en drömbild av hur jag vill bli när jag blir gammal. Han pysslade mycket med skogsarbete, körde traktor, högg ved och odlade potatis hemma vid sin lilla gård. Detta ända till andra släktingar tyckte det kunde vara farligt att han gjorde det själv. Sagt o gjort försvann vedkap o traktor och det var först då han blev riktigt gammal. Han blev mer stillasittande, stel i kroppen och fick strax därefter även rolator pga gångsvårigheter. Nä fy fan vad jag var emot det där kommer jag ihåg och när jag blir gammal så fan för den som tar min trainer ifrån mig när jag sitter framför tv:n på hemmet o lyssnar på Vacchi o Adamsson.
Nästa fredag ska min farfar fylla 92 år, även om han inte orkar blåsa ut alla ljusen så hoppas jag han får äta den tårtan.

Mer nyheter från satan: Vaknade igår morse med en svidande hals och en fantastisk whiskeyröst som Sean Connery avunsdsjuk och har heller inga minnen av nån whiskey (men det har man ju sällan) då passade det rätt bra att jag fick jobba själv och målade en lekutrustning i brickebacken. Såg inte till en enda rackarunge med tusen frågor om vad jag heter och vad jag heter och vad jag heter... Halsen svullnade upp under natten till idag och just nu intas esbirotox (ej att blanda ihop med botox), vitlök och whiskey.
Blir jag ännu sämre så skippar jag faktiskt att hänga med upp till åsarna till helgen där nästa deltävling i långloppscupen avgörs. Blir jag bara lite, lite bättre så e ja på! Dock inte sagt att jag ska köra men att langa flaskor till klubbkompisarna kan vara rätt kul med.

Ska försöka att avrunda på ett kul sätt ändå... Köpte tvättmaskin igår, jippie!
Tour de france känns som det kvittar nu, jippie!
Körde styrketräning med cefaren för första gången i tisdag. Idag: aj aj aj.. Jippie!

Har en sprillans ny cykelram! JIPPIE! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback