alternativ träning

186116-6Meta kanske vore min grej?
Ahh.. Vilken härlig sommarbild va? Tagen förra sommaren ute hos min far på landet och syrran står och metar. Jag gillar verkligen vintern men idag är jag trött på den, eller snarare min kropp är det. Här kommer förklaringen:
Pga av att jag i helgen varit på steg 2 i utbildningen "tränare i lvg & mtb" så var det planerat att sitta i klubblokalen. Där är man ju inte väderberoende och det var dessutom vägg i vägg med utbildningslokalen så när det vräkte ned puder under söndagsförmiddan så var jag inte orolig för träningen...om det inte hade varit för en sak. Jag hade snö-jour! Denna helg skulle jag vara beredd att kunna rycka in och skyffla undan snö framför portar, skotta trappor och häva ut sand framför tvättstugor. Jag kan tycka att man är stark och vältränad när man kämpar så mycket men en sak är säker. Man blir bara bra på det man tränar. 
När mobilen sedan ringde på eftermiddan och "The Boss" ville ha hjälp med all snö så var jag ju tvungen att ställa upp. Cykelträningen blev inställd och det fick bli alternativ träning istället. Efter ca 7 timmars slit så var jobbet avklarat och jag var oxå helt färdig. Hem, lite mat och sömn trodde jag skulle vara nog för att bli återhämtad men ack så jag trodde fel. Vaknade med blyväst, slalompjäxor och mc-hjälm på mig. Mentalt iallafall. Satan i gatan vad sliten jag har varit hela dagen, ungefär så där man kan känna sig när man är ordentligt ned-tränad. Nåja, snart är det vår :-) och då blir det bara cykelträning. Yipiie!
Mer vila, mer tv sen får jag se imorn vad som händer. Hej hopp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback