Perinde ac cadaver, svenska cx-cupen. Vila i frid.

186116-43Då var det över med lera, iskalla fötter och regn från sidan. Den otroligt populära crosscupen är slut och det är med delade känslor för samtidigt som det har varit kul så har prestationsångesten bankat i huvet. Vilken tur at jag aldrig satte upp nåt mål med den utan tog allt ihop som bra träning. Var nära att lyckas ta poäng på en tävling vilket hade varit en fjäder i hatten men nån jäkla åkare från Åsarna ;-) förstörde ju det.  Allt som rör cykel är inte bara cykel. Det är verkligen stor skillnad mellan olika dicipliner och detta är inte den enklaste då om man för några sekunder försöker skaffa sig lite vila så blir man varvad vilket jag blivit på några för många deltävlingar.
Tävlingarna i helgen var väldigt lika varandra och i mina ögon väldigt bra. Mellan racen körde jag tv-spel med en 6 åring. Sån här EYE-toy där man står och hoppar, viftar, slår i luften framför tvn. Kan ju säga att jag gav walkover pga av trötthet. Vad går dagens barn på egentligen? Du kanske vet Nilsson då du är ett litet gossebarn utan minne ;-)
Varför stjäls det inte fler cyklar?? Jag har i många år tänkt att det vore ju ruskigt enkelt att vara åskådare på en t.ex mtb-tävling och helt lungt ta en cykel som står utanför ett omklädningsrum och bara rulla där ifrån utan att någon skulle reagera för ens det var försent. Igår höll det på att hända mig bara för jag som godtrogen svensk, örebroare, (blondin??) whatever, lämnade min cykelcross vid bilen innan jag gick till duschen. Under tiden jag var där kom Tina till bilen och där står en främmande man, hållandes i min hoj och färdig att ge sig av. Hade det varit jag som kommit på han hade jag strypt ut han där på parkeringen.
 Idag på jobbet har jag jobbat som på en cxtävling, fast tvärtom. Stått och spolat med högtryckstvätt i 6 plusgrader i en källarnedgång. Blött, kallt och rent.
Har även inköpt nya löparskor nu ikväll. Hade satt en ekonomisk gräns vid 1000 kr. Köpte ett par för 1400. Fan va dum man är men samtidigt vore det dumt att snåla in på något sådant för att senare kanske få problem med benhinnor eller knän.
Äntligen tar vinterträningen vid på allvar där man slipper ta hänsyn till tävlingar på nästan 5 månader. Ett annorlunda upplägg denna vinter hoppas jag gör skillnad, frågan är åt vilket håll??
Happ, hej.

Kommentarer
Postat av: Öijer

Fan va snygg du är!

2007-12-03 @ 23:13:30
Postat av: Anonym

vill veta vad det "annorlunda upplägget" innebär??...för du har ju inga hemlisar...? eller?
hur som helst : Lycka till!
ps.
tur för den där typen i Göteborg att det var Tina som kom på han... annars hade det väl blivit något nacklås... med tillbehör!

2007-12-04 @ 18:25:23
Postat av: Anonym

Tack Öijer. kommentarer från gifta män gillar jag.
"annorlunda upplägg"?? Är inte hemligt då jag nämt det tidigare...Mer kvalitè-pass, mindre kvantitet. Kör tills jag blör varje gång alltså :-)
Jo nog hade jag blivit arg alltid om jag kommit på han. Kanske lagt omkull han med en ogoshi rakt ned på kantstenen.

2007-12-04 @ 21:04:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback