tudelad om dagens intervaller

Åh nu mår man som en prins. En mätt prins. Eller mer som en tjock groda som väntar på en kyss från den rätta..
Jag är mätt alltså. Varit hos vänner o grillat, badat pool, fikat...Haft en grymt skön em.
 
Mindre skönt var det på förmiddagen idag. Då var det värme, svett och dåliga ben när jag sprang intervaller.
Målet var 8x1000meter i "typ tröskel-intensitet" och redan under de två första uppvärmningskilometrarna så kändes kroppen seg, tjock och tung. Precis som förra gången sprängde jag mig under de tre första intervallerna då jag inte höll koll på klockan. Eller bitvis gjorde jag ju det idag men det räckte inte. Ville hålla 4:05-fart under intervallerna men de 3 första snittade jag ca 3:56 på så där skapade jag väl grunden för att resten av passet skulle gå skit. Dessa pass är rätt hårfina hur hårt man kan köra.
de 4-5 första intervallerna gick väl okej men trots att det är så lättsprunget på slutet så orkade jag inte hålla vare sig fart eller längd 
 
Kom hem och mådde rätt bra men på samma gång viste jag inte om jag var missnöjd med passet. Hmmm Nåväl det är iaf avverkat och imorgon blir det en ny chans att plåga kroppen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback