Förnedrad av en fjortis

Idag blev det ännu en tidig morgon på The office innan det var dags att ge sig ut och leta stig. Inte personen utan den smala passagen i skogen.
Jag hade bestämt träff med en av klubbens bästa ungdomar för att stressa honom på ett träningspass samtidigt som jag slapp att bara "tråkighetspendla" till bergen. Vi körde heat som skulle efterlika XCE med en tuff start på 15-20 sekunder, sen halvhårt i ca 1,5 minut innan det var dags för en spurt. För att göra en lång historia kort så fick jag spurt-stryk i de tre första heaten men sen kan åldern och erfarenheten tagit ut sin rätt men det slutade ändå 3-2 till ynglingen.
Nu ikväll är mina ben är varma och möra och kommer må bra av att gå på medeltidsmarknad imorgon sen äta tårta på ett 18-års kalas. Med andra ord: VILA!

Vet inte hur jag lyckades se detta  klipp egentligen men jag satt med öpen mun och var helt häpen och jag är fortfarande imponerad över hur denna person har kropsskontroll som heter duga.

Nu ikväll gjorde vi en spontan picknick till parken under svampen. Nora fick springa av sig (nåt hon älskar att göra nu; springa) och så han vi koppla av på en filt i gröngräset oxå. Nu har mina tjejer badat och snart är det Sara och jag som skall njuta av lite vin = fredagsmys!?

Jobb i kombo med 4or

Satt själv i kontorslandskapet från ca 06:20 imorse. Det är fint det för då slår jag igång "min" musik så högt jag vågar. När det börjar droppa in folk framåt 07:30 så hör jag hur en skjutdörr knuffas igen ca 10 meter längre ner i lokalen :-) Då sänker jag.

För några dagar sedan flöt det verkligen på med projektet. Idag kom bakslaget. Eller snarare igår när några markägare inte ville veta av mtb-åkare så tänkte jag idag åka upp och reka lite nya stigar för att komma runt "problemet".
På banvallen upp till bergen körde jag för första gången på ca 2,5 månad 4or a.k.a högintensiva iintervaller. De blev ca 3:25, 3:45, 4:50 och den sista blev så lång som 7:50 men där körde jag safe på ca 89-90% de första minutrarna. Det funkade okej och lite lagom mosig började jag reka stig. Jag började på erkänt fina stigar som jag upptäckte i höstas men nu har det avverkats i området vilket gjort dom något sönderkörda men det var ändå okej. Det var när jag letade nya stigar som jag upptäckte några guldkorn(stigar) och började bli glad för jag tänkte att det här löser sig bra.
Men det gjorde det inte.
Jag kommer inte runt "problemet" på en i övrigt jäkligt skön stig där nästan alla andra markägare tycker detta projekt är en bra grej. Jag skulle kunna släppa detta led-förslag och jobba vidare med andra men samtidigt finns ju så många fina stigar i den här och jag vill ju få en bra helhet.
Ska kolla lite mer imorgon.
Hoppas!
På vägen hem körde jag slut på benen totalt genom att köra några 2or där jag "bombar" på tung växel. Fick inte i dyngen för jag måste ställa ut justerskruven på den nya XO-växeln som för övrigt funkar klockrent men så är det ju SRAM oxå :-)

När hela familjen var hemma runt 17-tiden så slocknande jag på sängen. Träningen tog alltså. Fint skit!

möten möten och full fart

Fan va trist det är med tidsbrist och diskution om pengar. När kommer den där lottovinsten egentligen?

Idag åkte jag upp i ottan till Kilsbergen för att mäta lite ställen där det eventuellt kommer behövas byggas några broar och spångar till de kommande lederna. Tog bilen till två av ställena men bytte sedan om till lycra-kostymen och trampade runt till några platser. Fint jobb man har egentligen och nu ikväll löste några frågetecken oxå. Tror det kommer bli bra det här.
Hittade en stor Co2-patron på en stig och jag la ut frågan på den stora facebook-gruppen om det var nån som hade tappat en. Tog väl några minuter så var ägaren funnen.
Igår var det ett litet möte mellan några ledare i klubben. Ikväll hade vi styrelsemöte. Möten är egentligen den tråkiga biten i klubbverksamhet. Det har jag alltid tyckt men det är ändå något väldigt viktigt. Särtskilt nu, och särskilt i Almby IK för vi växer och det finns så många viljor. Det gäller att vara med och sålla ut vilka önskemål som ska bli verklighet så vi inte bränner ut oss själva.
Några saker som ska bli av i höst är: Provkörning av ny långloppsbana, klubbens 90-års jubileum, KM i mtb, avslutningsläger för ungdomssidan, en arbetsdag, arbetet med vår pumptrack ska slutföras,
Saker som jag vill ska bli av. Eget deltagande i Mera Lera 12h, CK ceres challange, en resa till världscuptävlingen i Hafjell och så den där lottovinsten.

På eftermiddagen gjorde jag ett riktigt kap. Prutade hårt på en X9 bakväxel och fick istället en XO bakväxel till det nedprutade priset. Dessutom matchade den cubens hjulnav perfekt. Det är ju extra viktigt :-)

backe!

Blir en snabb blogg innan mina två tjejer vaknar.

Ni upptäckte det lika tydligt som jag att denna blogg-portal inte lägger upp bilder på det sätt jag vill. I redigerarläget ser bilden bra ut men när jag trycker på publicera kapar den bilden kraftigt. Den förra bilden på tandemhojen skulle ha sett ut så här

Gårdagens måndagsträning
Det var den sista träningen innan sommaruppehållet och det var ca 25-30 deltagare. Vi trampade iväg i två grupper till grustäckten Atle och körde backintervaller. Mina egna ben funkade väl så där medans några andras ben imponerade ordentligt. Några ben som hade styrka och motivaton var racerföraren Rickard Göranssons. Jäklar vad han mosade.
Efter ett antal backintervaller där så rullade min grupp till slalombacken i Sörby och körde några ggr till där. Jag körde 4 ggr och är gald att det funkade så bra som det faktiskt gjorde.

Idag skall jag upp i bergen och jobba. Blir nog en del cykel förstås.
Dagens filmtips:

2 har roligare

Oj vad jag har cyklat idag. På 3 olika cyklar. Min egna 26" och min egna 28". Förstnämnda en cube mtb och den andra en cross av märket Focus.
Den tredje hojen är väl den som gjorde mest intryck. Denna häftiga skapelse agerade jag Pilot 2 på i ca 5 mil kuperad och bitvis teknisk terräng.

Det var spännande och roligt men också utmanande då man inte har oberoende frihjul utan om den ena trampar så måste den andra trampa oxå. Det ställer en del krav i terrängen men vi var ganska synkade, pilot 1 och jag.

Vi körde idag vårt första pass på denna roliga cykel och skall väl hinna med ett till innan vi tänkte köra ett långlopp på den. Ska bli coolt. Tror jag.

Efter dagens mtb-pass tog jag crossen ut till svärmors stuga utanför stan där Sara och Nora hade tagit en utflykt. Bjöds på mat direkt efter att jag duschat sen tog det ca 10 minuter innan jag somnade i en soffa :-)

Jag älskar magi och tricks. Har sett detta klipp flera ggr. Vad tycker ni?

möra ben, mört kött

Vilken arbetsdag det var igår! Helt fantastisk. I tisdags kväll somnade kl 19:20 med Nora. Sara skulle väcka mig men tydligen hade det inte funkat så jag vaknade istället 04:50 och kände mig grymt utvilad. Åt lite frukost och satt på kontoret ganska exakt kl 06:00.
Fick massa vettigt gjort men kände att kroppen ville röra på sig samt att jag hade en del nya stigar att provköra så i detta perfekta jobb så blev det ca 4 h cykel igår oxå.
Fick med mig en duktig ungdom från klubben och vi stressade varandra i backarna men gammal var äldst :-)
Fick testa och leta en del nytt och det är alltid trevligt. Fick för några dagar sen reda på att en teknisk stig som jag tidigare bara har sprungit nu skulle vara rensad från träd. Den var riktigt rolig att köra mtb på så den hoppas jag verkligen blir mtb-led.
Appropå springa. I tisdags (innan jag somnade så där tidigt) så ville jag testa att jogga lite. Min blodförtunnande medicin underlättare ju cyklingen så kanske skulle det gå lättare att springa nu oxå? Men så fel jag hade. Jag kom precis lika långt som sist, ca 300 meter i löjligt låg lufsade fart.

Tillbaka till gårdagens pass då: Benen vara riktigt möra på slutet och den fina cykelbrännan blev ännu skarpare än tidigare. Inga större missöden under turen men båda två tog varsin flygtur över styret. Jämnställt!

Efter passet var det dags att hämta den trotsiga 2åringen på dagis. Mestadels är hon en ängel men det blir mer o mer protester. Nåja det ska väl vara så. Eller..?
Sen var det dags för nästa lyx-sak. Jag hade fått en inbjudan till gratisbuss till och från Ånnaboda, fin mat o dryck och lite aktiviteter med outdoor experience Maten var hjortfilè på blackrock-sten. :-) Behöver jag säga mer? Det sköljdes ner med en Newcastle och en Trashy blonde

Var hemma innan kl 22 så det var ju oxå extra najs att hinna småprata med sambon innan läggdags.

Imorgon är det midsommar. Ni kan väl traditionerna?

midsommarlåten! Tack Öijer

Igår var det måndag men då hade jag plockat ut en spontan semesterdag för att åka o hälsa på min mormor som fyllde 75 år. Nu bor hon i Iggesund som ligger ganska exakt 36,5 mil norr om Örebro så det blev några timmar i en sproilans ny hyrbil. Skönt att åka ny, fräsch bil. Det blev en golf TDI som drog 0,41 liter/mil i 730km med en snittfart på 92km/h.
Min mobilkamera börjar visst bli dålig. Allt blir bara suddigt tyvärr.

Varje gång jag besöker Iggesund MÅSTE jag ta mig upp på slagghögen. Den är inte särskilt hög egentligen för det tar typ 3-4 min att ta sig upp men tusan vilken utsikt man får där.

Då det var flera släktingar på besök så fick man höra ganska mycket lokal dialekt och jag vet inte riktigt om jag gillar eller ogillar dialekten. Vad tycker ni?

Idag har jobbet flytit rätt bra, ringt jäkligt mycket samtal som alla har gått i rätt riktning. Imorgon blir det väl en kombo med cykel och kontorsjobb. Najs.

Sen är det snart dags för midsommar ju. Då brukar ju storbloggaren Henrik Öijer lägga ut en rolig musikvideo men i år tänkte jag vara före han.

Åka bort!

Ska vara lite social med sambon så det blir egentligen bara ett mtb-inlägg nu

Själv har jag cyklat 3 dagar i rad och imorgon skall jag sitta flera timmar i en hyrbil upp till Iggesund och hem igen.
Kul kul!

pisspass är pass dom oxå

Hyffsat väder idag! Passerade väl någon regnskur nu på em/kvällen. Jo jag vet för jag klämde tydligen in mitt pass precis när det spöregnade.

Idag har jag haft en semesterdag för att göra ännu ett sjukhusbesök. Denna gång var det uppföljning på min magnetröntgen som jag gjorde för flera veckor sedan. Den visade att jag hade "en åldersrelaterad förträngning i ländryggen" samt ett centralt diskbråck i L5

Nu kanske detta låter allvarligt men detta är nästan helt normalt och inget som hindrar mig i vare sig jobb eller träning. Ingen vet hur länge jag haft diskbråcket och det var inget allvarligt. Inget av ovanstående är det som har påverkat mitt vänstra ben.

Nä det verkar vara helt o hållet den där förträngningen i den stora artären som går ner i benet och mitt tuggande på blodförtunnande verkar underlätta flödet men jag vill ju inte käka det för resten av livet. Skall träffa kärlkirurg den 11e juli men jag lär väl slå ett eller flera telefonsamtal för att kolla om det är ofarligt att träna på under tiden.
Vid ett depåstopp vid MAX blev jag osäker på om jag åkte röd eller vit bil till Karlskoga.
Upptäckte att bilnyckeln passade bättre i den vita så jag hade visst tagit volvon idag

Då dagis var stängt idag så blev det ju lite tid med Nora idag oxå. När jag var på sjukhuset så var hennes morfar barnvakt vilket var skönt. Trodde ett tag att jag skulle få ta med henne till sjukhuset. Vi har haft en bra dag hon o jag. Fixat lite slanglösa däck till 29tummarn, varit uppe i svampen, fikat i en park samt dansat o snurrat i vardagsrummet så jag vart illamående.

Dagens träning
Jag var sugen på att pressa kroppen lite men glömde tyvärr pulsbandet hemma i frustrationen och stressen. Jag styrde 29an mot ekers grustag för att köra den "gamla" tävlingsbanan några varv.
Här får du en bra överblick på banan.

Det började med att jag på testvarvet fick ett felskär i en kurva och ramlade inåt i kurvan och det hade väl inte varit så farligt om det bara varit jord eller gräs där. Nu var det 90% brännässlor. Klarade ansiktet men båda armarna och benen fick den där härliga brännande känslan. Tack så j-vla mkt!

Första varvet var väl farten ganska bra men jag gjorde flera tekniska fel som gjorde mig ännu mer förbannad. På varv två lyckades jag inte rätta till den dåliga kurvtekniken men trycket var väl okej men benen började svida mer o mer men inte pga brännässlorna utan för jag gick på rött. Under varv 3 öppnade sig himlen som hade blivit mörkare o mörkare och som krydda på moset blåste det ordentligt oxå. Fick ta av mig glasögonen på det varvet och jag försökte väl mosa på men nu var det en ganska uppgiven Ola som trampade omkring där ute så jag styrde hemåt.

Blev några intervaller hemåt oxå. Typ 3-5 st där jag mosade och bombade i 2-3 minuter på varje. Lite skönt trött nu i benen och dessutom har 3 av mina 5 cyklar fått lite vård här på kvällkvisten så jag är lite nöjdare nu.

Eftersom jag typ aldrig är först att visa/dela nån video så får jag väl bjucka på en som cirkulerade på facebook under dagen. En duktig svensk kille vid namn Erik Johansson verkar ligga bakom detta härliga street prank

Trevli helg!

Tack Scar symmetry

Har ätit blodförtunnande i nästan en vecka nu. I det vardagliga livet märks väl ingen skillnad om jag inte skulle skära mig förstås för då sägs det att det inte ska sluta blöda i första taget.
Nu ikväll stressade jag nog det där förträngda blodkärlet maximalt. På gott o ont. Vet ju fortfarande inte om det är mer skadligt eller nyttigt att blåsa på hårt då jag inte träffat kärlkirurg än. Chansade lite idag och körde 1-minuters på testcykeln i klubbstugan. 10 st blev det på blygsamt låga watt-siffror men ändå en bra bit över den nivå jag lyckades kör 2x20 minuter på i vintras. Ja även högre än den nivå jag körde bra 4or på i februari månad. Visst var det jobbigt men jag upplevde inte att mitt väntsra ben stumnade som det skulle ha gjort för några veckor sedan.

Efteråt lade jag till ganska tunga marklyft och bicepscurl och skittung bänkpress.

Med mig i klubbstugan hade jag en bland-cd som legat länge där. De bästa låtarna på skivan är av sonic syndicate men bästa tycker jag det är att mosa intervaller till Scar symmetry. Love it!

paintball, gokart & blodförtunnande

Vilken helg det har varit! En adrenalinfylld sådan i ganska grabbig miljö o jargong. Igår så var vi ett gäng som spelade paintball. Gick väl ganska okej. Fick väl som vanligt ett par träffar men jag delade ut desto fler tror jag. Nu är det ju så att jag ätit blodförtunnande medicin några dagar pga min artärförträngning så några träffar ser ut så här idag:
Lite onödigt stora kan man säga.

Efter paintballen så blev det Gokart på täby motorstadion. 2 barndomspolare som även var med på paintballen hängde med även här men annars så bestod förarna bland annat av två av mina syrror, farsan och Sara.
Vi fick först 8 varv på oss att sätta en kvaltid som skulle ge oss startpositioner inför finalen där det var gemensam start. Jag satte tredje bästa tid och fick därmed samma startplats. Tog direkt en placering i starten av finalen och jag fick jobba hårt för att hålla den. Gjorde misstag på misstag i samma jäkla kurva. Åt han som vann fanns inget att göra utan jag är nöjd med andraplatsen.

Senare på em blev det grill och öl ute på landet och med trevligt sällskap. En ruskigt bra lördag med andra ord.

Idag var det ju utlovad en guidad tur i Kilsbergen på en av mina ledförslag som jag snart kan säga är en blivande led. Jag har några telesamtal kvar att göra men jag tror att det ska funka. Innan denna runda idag så trodde jag nog att denna led skulle få svårighetsgraden röd men den kommer nog att få svart istället pga av sina krävande backar och ganska steniga utförskörningar. 36 km lång men med möjlighet till att gena finns. Min TiMEX visade 633 höjdmeter vilket känns lite men den skall väl dubbelkollas.
Kroppen kändes riktigt bra och jag kunde gå på ganska hårt under längre stunder. Dock rasslade och gnällde cykeln onödigt mycket o jag vet inte riktigt när jag skall ha tid o kolla på det...

Nu väntar nästan en hel arbetsvecka på TT men jag har ännu en sjukhustid på fredag. Har väl alldrig sprungit så här mkt på sjukhus i hela mitt liv alltså!!

Jobbat på cykeln & min dödsdom

Har suttit och lyssnat på P3 o morgonpasset nyss. Eftersänt alltså från imorse när Fredrik Kessiakof var med som gäst. Han var ruskigt bra och underhållande.

Idag har jag ritat om lite ledförslag eftersom det hela tiden sker förändringar. Sen får jag ibland lite stigtips från nära o kära. Idag var jag "tvungen" att sticka ut och prova ett av dom. Blev nästan 4 timmar i solen & sadeln. Drack en liter under de timmarna vilket var på tok för lite men det har kompenserats nu ikväll. Jag tog även med mig en dubbel-snickers och två Anton Berg-bitar. Tänkte första timmen att om jag bara håller ner intensiteten så kommer jag nog att komma hem igen med alla 3 bitarna.
Jo tjena!
Den sista Anton Berg-chokladen räddade mig från att få hammaren strax utanför Karlslund när jag nä'stan var hemma i Örebro igen.
Blev ca 80 km i sadeln idag och fick fin färg på både armar o ben. Börjar äntligen få den där finfina cykelbrännan igen.

Stigarna då? Jo torra och fina och jag rekade totalt 5 ställen där jag hemskt gärna vill dra leder. På söndag tänkte jag köra en öppen guidning utav en som blivit klar och godkänd. Inte markerad och rensad men ändå klar som led.
Samling vid restaurangen kl 10 på söndag.

Mitt j-vla vänstra ben
För drygt 7 veckor sedan fick jag ju nåt knas i mitt vänstra ben.
Nu vet jag lite mer efter alla undersökningar.
Jag har tydligt ett lägre blodtryck samt flöde i mitt vänstra ben och detta pga en förträngning i det stora blodkärl som går vid ljumsken och ner i benet. Detta är med stor sannolikhet pga cyklingen.
Jag fick för några veckor sedan en artikel skickad till mig av en cyklande läkare och det är till 99% just detta som drabbat mig. Här har jag klippt ur ett stycke:

Ofta lång tid mellan de första symtomen och diagnosen
I det initiala skedet uppstår endast temporär kärlocklusion
vid kraftig höftflexion. Cyklisten är då symtomfri under vila
och har normala palpabla perifera pulsar. Däremot kan symtom uppstå vid maximal ansträngning, ofta i form av snabb
uttröttbarhet med lårklaudikation som försvinner snabbt efter ansträngning. Symtomen kan även omfatta trötthet av hela benet, kramper, domningar och svaghet [8, 11].

Så småningom kan de upprepade trauman kärlet utsätts för
leda till fibros och stenosering. Blåsljud kan då höras i fossa
iliaca, särskilt efter ansträngning eller under maximal höftflexion [8, 11, 14]. Efter ytterligare trauma kan kärlet slutgiltigt ockluderas. Det är ofta en lång fördröjning mellan de första symtomen och diagnosen, eftersom kärlstatus initialt är
normalt i vila [15].

Vill ni veta mer får jag väl maila er artikeln. Men till er cyklister som kanske hör liknande problem från andra cyklister så tveka inte att prata om detta.

Riktigt VAD som hände för drygt 7 veckor sedan vet jag inte men förmodligen fick jag väl en lättare propp eller förträngning. Dock borde jag ha haft en förträngning i kärlet under en längre tid för kroppen har nämligen gjort flera alternativa blodkärl förbi detta ställe men flödet är ändå begränsat vilket då märks när jag vill ta i ordentligt.

Jag fick nu på eftermiddagen ett recept på blodförtunnande medel vilket skall ätas till jag träffar en kärlkirurg (eller läkare) och naturligtvis frågade jag direkt om detta skulle påverka mitt leverne eller tränande. " Nä men du kan ju strunta i dom hårdaste passen" fick jag som svar. "De kan jag ju inte genomföra ändå svarade jag".

Denna historia är som sagt inte slut än men jag vet iaf lite mer än igår.

lekt mekaniker

Vet inte hur jag ska formulera mig angående mitt jobb med mtb-lederna men det verkar inte bättre än att det blev ännu ett bakslag idag. Stora instanser som inte pratar ihop sig och ger olika besked.
Vi får väl se vart detta slutar.

Idag var jag och Sara och självklart även Nora på vår första husvisning. Mest för att lära men även drömma lite förstås. Träffade två cyklister som oxå var där på visning. Vattnet du ser långt bakom huset är Tysslingen så det låg ju fint och åt rätt håll. Åt det andra hållet var det inte långt till Kilsbergen.
Bild 1: 6 rum villa på Älgesta 310, Örebro kommun

Kvällsmek, inte kväll-smek
Nu har jag suttit och lyssnat på bandit webbradio nere i cykelförrådet och mekat hoj. Under dagen har dels kommit leverans från tyskland med kassett, kedja och klingor. Jag var i Kumla under lunchen och köpte ett nytt växelöra. Och istället för att vända mig till någon cykelhandlare och köpa hjullager så finns ju Momentum här i stan som säljer typ alla sorts lager. Trodde det skulle bli billigare än vad det blev men hjullagrena kostade 400kr (200kr styck) Nåja..Nu rullar det så lätt så och det verkar som bakväxeln höll igår när jag krashade för det flyter fint mellan växlingarna när cykeln står i mekstället iaf.

Imorgon skall jag till USÖ igen och kolla upp mina kärl. Vet inte riktigt hur eller vad dom skall göra men jag skall inte äta nåt 4 h innan besöket. Fy fasiken vad hungrig jag kommer att vara :-)

Racerapport:Mjölby. Krash & Flopp

Ja nu är man hemma efter ännu en tävling. Denna gång ligger cykeln isäskruvad i cykelförrådet och jag har en svidande läpp.

MjölbyBiken
Fasen vilken kompakt och rolig bana dom har alltså. Mitt vänstra ben kändes väl okej (inte samma som bra) och jag var faktiskt lite nervös innan start oxå.
Tog inte många hundra meter efter startskotten innan jag kände tydligt i benet att jag inte kan köra hårt. Fick hålla knapp styrfart uppför banans värsta backe. Fick nästan köra ett helt varv innan olyckan var ett faktum. Vid det tekniska partiet Utmaningen som jag hade provkört 2 ggr under uppvärmningen så tog jag fart för att komma upp på en brant klippa. Precis i den värsta lutningen rasslar det till och vevarmarna tar tvärstopp.
Här hinner jag knappt reagera på vad som hände men cykeln och jag välter bakåt och i samma ögonblick slår nånting i min läpp. På nåt konstigt sätt kommer jag ur spd-pedalerna och så landningen blir inte så farlig men mest smärta har jag på läppen. Fick en liten rispa på utsidan och ett litet jack på insidan av läppen. Jag misstänker att det var styrstammen som träffade mig där.
När jag reser upp hojen och slänger ett öga bakåt ser jag direkt vad som är fel. Bakväxeln var på ovansidan av kassetten. Det ska den inte vara.

Var bara att gå mot tävlingsområdet.
På nåt konstigt sätt känns det ganska bra att vara ute på tävlingarna igen trots att det går piss att prestera och att 4 av 6 almbyiter bröt sina lopp så gillar jag jargongen och folket på cykeltävlingarna. Är sugen på mer race men helst av allt skulle jag vilja få en lösning på detta som ställer till det i benet. Vill kunna få igång en träningsrutin igen.
Kul att se att några av klubbens medlemmar kan prestera bra iaf

Imorgon är det jag som hoppas på paket från DHL så jag kan få ihop cykeln.

Tjing

Inför Mjölby

Igår var det bowling med jobbet. Tur man inte är en tävlingsmänniska och gör sånna här saker för det sociala och trevliga :-)
Tog hem bästa serie på löjligt låga 154 poäng. Men det viktiga är att jag vann :-)
Kvällen blev blöt o tung men rolig. Den där pokalen försvann visst oxå.

Idag har vi varit på utflykt med Nora till Nora. Vi åt lunch, Noraglass och hälsade på bekanta i Pershyttan. Kände på eftermiddagen att jag skulle få det stressigt att hänga med ett grabbgäng på relaxen, kolla igenom cykeln inför imorgon samt packa en väska. Dessutom skulle det bli en natt till med begränsad sömn och det vore inte optimalt för hälsan. Det är ju tävling imorgon.
Mjölby!
Ja här kan du läsa min racerapport från 2010 från Mjölby. Det var en tävling som jag minns klockrent än idag. Önskar att ALLA fick uppleva ett sånt tight och spännande race som jag hade då.
Jag kan absolut inte leverera nåt sånt race imorgon pga både form och mitt defekta ben men jag har så fina minnen samt att jag saknar tävlandet så imorgon är det jag som startar i H30. Har ett defekt vänsterben samt att jag väger ca 4 kg mer än 2010 men jag är ju så förälskad i den här sporten så jag kan inte hålla mig borta från den.

Angående mitt vänstra ben. I fredags gjorde jag ju en lite annorlunda blodtrycksmätning på USÖ. Efter besöket skulle en läkare kolla på testresultaten och nånting såg dom nog för jag blev uppringd på eftermiddagen och de ville träffa mig igen.
Får se vart detta slutar.

I eftermiddags när jag var ute och rullade på tävlingshojen såg jag att någon gjort ett seriöst practical joke här i närheten längs ett promenadstråk
seriöst jobbat!

Nähe, lite mer surf sedan blir det sängen.