bevakat SM i Mountainbike

Sara är höggravid. Kan egentligen föda närsomhelst men hindrade oss att åka 5 km för att kolla långlopps-SM?
Nepp!!
Hon får nog vila resten av kvällen men hon har kämpat på bra. Det har även flera av de ca 500 tävlande idag. Tror att de motionärer som körde 70 km idag och kanske bara kört cykelvasan innan fick sig en chock idag. Kilsbergen har tuff terräng att erbjuda.
 
Vi åkte direkt till storstenshöjden för att kolla in starten och ta emot flaskor av dalmasarna Jonathan Steen och storbloggaren Henrik Öijer som jag hade lovat att ge langning idag.
 
För att göra det enkelt för mig själv tänkte jag ge langning vid ca 18 km för det var nämligen på andra sidan storstenshöjden sett från startbacken.
Först kom den kvartett som skulle hålla ihop ända till ca 62-64 km.
Framifrån i bilden: M.Wengelin, C.Friberg, M.Flockhart, F.Edin och sen ser man framhjulet på D. Wahlqvist som senare släppte de 4 första.
Jone och Henrik passerade här men Henrik hade fixat en punka och låg här knappa 9 min efter täten.
Stressade iväg men familjen till Eker där åkarna skulle ha trampat dryga 40 km och vi hann precis packa ur oss själva, äta lite innan täten kom.
Tätkvartetten
 
Här slänger visst Jone skräp ute i naturen... Längre bak syns hemmaåkaren M.Bergkvist och strax bakom han så sitter en höggravid kvinna i vilstol...
Här ute väntade vi och hejjade på flera åkare men nån Henrik dök aldrig upp. Tänkte att när det var mer än 30 min efter att täten passerat så MÅSTE det ju ha hänt nåt samt att han förmodligen stannade vid depåerna ändå.
Vi gasade i laglig fart (haha) iväg mot den avslutande backen upp emot Gårdsjölägret. En backe som gjorde att många fick hammaren.
Sara ville ta en seilfie på oss men jag hade svårt att släppa fokus från cykeltävlingen. Har väl 2-3 likadana bilder...
 
Vi skötte langningen och fotade lite innan vi åkte mot Ånnaboda för att lämna tillbaka flaskor mm. 
Väl där hittade jag inga dalmasar först men när jag väl gjorde det så undrade Öijer varför han inte fått lang?? 
Jaa du...så går det när man är långsam :-)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback