ingen monsterbacke 2

Först en bild på mitt barn. Isabella Aurora Backlund
 
Ja hon sover. Nåt hon gör ganska mycket men vi klagar inte. Äter och sover. Tufft liv hon har.
 
Denna vecka har jag noterat precis över 70 km och då var det vilodag i torsdags. Har egentligen ite siktat på att köra asmycket distans för då hade jag knappast kört backintervaller i storstenshöjden eller kört 2x3 km till Noras Jumpa i lördags. 
Något som jag faktiskt HAR tänkt är att träna på ganska mycket nu under mina fem pappa-dagar.
 
Dagens träning
Tog bilen till Blankstahyttan idag och var helt säker på att prova Monsterbacken 2. Det är inget namn ni hittar på en karta utan egentligen ett namn som ett fåtal cyklister använder. En brant klättring helt enkelt.
Monsterbacken 1 är lite mer känd då den är omskriven i en ledbeskrivning till en av mtb-lederna jag gjorde. Namnet på den har även det uppkommit av en mindre grupp cyklister. Hörde jag inte nåt om monsterbacken 3 för en tid sedan oxå??
Trodde jag visste vart vart starten på Monsterbacken 2 var nu på eftermiddagen så fick jag reda på av stig-gurun MP att  jag missat hela backen
Ni ser siffarn 1. Där startade jag och springer sen som bokstaven E. Vid första mitt-strecket spelade jag in denna film
 
Vid det andra strecket, dvs toppen på bokstaven E så var jag vid Ullavi klint. Anade då att jag var på fel ställe för där skulle nog monsterbacken 2 inte passera
 
 
Körde sen lite bakanta stigar och passade på att äta den medhavda kanelbullen på Kilsbergens högsta punkt.
 
Blev kortare pass än väntat på ca 11 km men skönt att komma ut och mörda lite älgflugor iaf.
Imorgon är det den första av 5 lediga måndagar. Härligt.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback