fruktstång & paintball-relax

För många många år sedan föddes jag. Japp, mer bestämt 37 år sen. Siffran 37 låter högt tycker jag. Fan jag närmar mig 40 ju. Nåja när jag fyller 50 är Sara bara 38 så tack vare det känner jag mig väl ganska ung ändå. Fick jag önska mig en enda sak så vore det en kropp som en 25åring. Då menar jag verkligen inte som i "snygg 25årings kropp" utan mer hållbarheten som en 25åring. Nu för tiden vill mitt huvud fortfarande utsätta mig för samma belastning som för 10-15 år sen men den håller inte för det. När skall jag komma ikapp med min mentala ålder.
 
Igår blev det varken sandsäck eller rullskidor. Nä vi gjorde en familjeutflykt till Pålsboda av alla ställen. Det var nämligen en träningstävling i mtb där som vi glodde på. Sen fick vi leverans dit av en trevlig lyxpryl men den bloggar jag mer om en annan gång.
 
 
Här är den större delen av startfältet som körde 7 varv. Klippet är taget på mitten av varv 2.
 
Vi tyckte det var kul att återigen se ett mtb-race. Var ju ett tag sen.
Imorgon får förresten jag sitta på hojen själv igen. Eller får o får... Skall åtminstone vara instruktör så lite cyklande blir det väl.
 
Tänkte passa på att berätta lite om ett energi-tillskott som jag/vi har upptäckt lite av en slump.
test3
Fruktstänger!
Det är några saker som jag tycker är bra med dessa:
  • Det är inget tillsatt socker. Bara naturlig energi.
  • Det innehåller inga konserveringsmedel.
  • I en liten bar på 20 gram (säljs i 5-pack) så är det ca 65 kcal. 
Om vi nu tar t.ex Vitargo (som jag oxå gillar) och jämför med deras gel
Produkter   så väger en gel 45 gram och innehåller den dryga 100kcal och kostar ungefär som 10 st fruktstänger.
 
Jag har använt dessa fruktstänger vid längre löppass och jag känner verkligen hur energin kommer efter att ha ätit en. Sen är den smidiga förpackningen perfekt i löparvästen från salomon :-)
 
Smakerna finns i: äpple/hallon, blåbär, päron, jordgubb och banan.
 
Idag var det pain(t)ball med nya jobbet. Ett (o)trevligt sätt att lära känna varandra på :-)
För min egna del gick det skitdåligt första hälften inne på skogsbanan med bl.a. en träff mitt i huvudet. Det ringde en stund i huvet så jag lämnade spelet då för en stund. Bättre gick när vi sedan spelade på den tighta stads-banan.
Eftermiddagen fortsatte på en relax som ett stort detalj-företag har på sin övervåning. Tog tidig kväll då det är en dag imorgon oxå :-)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback