träningshelg swimrun

okej med lite tur skall jag och Sara snart kolla på film ihop. Händer inte ofta så detta blir en snabb-blogg-
 
Fredags
Boxning 6 ronder + lite styrka här hemma. Höll igen på slagen för att inte slå upp nya köttsår på händerna.
 
Lördag.
Syster Anna med pojkvän och ytterligare en vän kom ner från Stockholm för att träna och umgås. Vi åkte till Ånnaboda för att köra lite swimrun-träning ihop. Syrran och jag skall nämligen göra premiär den 18e juli på vår första simruntävling. Hon kommer dock att ha större utmaningar senare i sommar då hon lyckats skaffa en plats till ÖtillÖ. Tävlingen vi skall köra är endast 18 km varav 3 km är simning.
Nu är det så att jag och syrran är ganska jämna i löpning men eftersom hon är skitduktig triathlet så simmar hon ifrån mig med bakbundna händer om det skulle behövas.
Jag kommer helt klart bli det svaga kortet i simningen men blir det lite mer tekniskt löpning så är jag lite starkare.
Skötte mig väl okej på de 4 simmsträckorna som vi körde men shit vad jobbigt det är alltså. Direkt efter simningen skulle syrran "springa lite" och jag fattade det som att hon skulle jogga ner. Hon stack iväg i en jäkla fart och snart fick jag reda på att det var 20 min i 4:40-fart som gällde. Då vi förmodligen snittade det på den kuperade slinga bakom restaurangen i Ånnaboda så blev det en skön urblåsning för mig.
 
Lördagskvällen slutade med att jag letade fram en gammal våtdräktoch klippte bort armarna. 
Tanken var väl att provsimma den idag.
 
Söndag

De 3 gästerna cyklade. Syrran körde 90 min tempohoj och de andra körde Röd 5 i Ånnaboda. Jag själv tänkte blåsa ur lungorna lite med 5x 4 min stakintervaller. Gick rätt bra och jag var väl nöjd ända tills jag kom hem och började svalna i musklerna. Då började nånting i ryggen göra ondare och ondare och att sitta still på en stol och sen resa sig blev en smärtsam historia.
Vi hade ju tänkt att simma efter lunch men jag har fått kasta in handduken på det.
 
Vilade ryggen istället och vi gjorde en familjeutflykt till sågarefallet.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback