första swimrun i våtdräkt

Igår var det lyxmiddag med Sara. Japp. På ölcafèt i stan utan barn. Jag drack öl för ca 230 kr. Jag vet vad ni tänker " shit vad han drack mycket öl!!!" men nej det gjorde jag inte. Det stället har sjukt många sorter men ingen är billig. Drack 3 x 33 cl så literpriset var ca 230 kr alltså.
Maten då? Supergod 3-rätters med basilika-tema.
 
Dagens träning
Vi åkte till Björktjärn och jag körde denna slinga två ggr. Nu tror jag inte riktigt att längden stämmer för den sista simningen är garanterat längre än 119 m. Glad över att det kändes tusen gånger bättre att simma i våtdräkten men lite sur över att mina favoritskor fick sig en reva (litet hål) i sig under passet. 
 
Nu vill jag få lite expertråd från er triathleter/simmare där ute...Inte på hur jag skaffar bättre kropp eller våtdräkt utan på min simteknik. Nedanstående film togs med trötta armar efter dagens träning men ungefär så här simmar jag.
 
 
Jag har aldrig använt simglasögon och genom alla år kollat under vatten. Så även idag men nu efter dagens pass så har jag svullna ögonvitor. Tips på det? Skall googla lite på det.
 
Imorgon är det torsdagstrail. Då jag vet att det finns iaf EN som gillar mina filmer så måste jag väl filma lite då
:-)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback