Prinsessor men ingen kung

Dåså...Hemma i den lugna vrån (Latorp). Följer örebro hockey via NA:s uppdateringar, Nora sover snart och Sara är och lyssnar på First Aid Kit.
I onsdags kom vi till slut till hotellet efter någon felåkning. Vår tollerans mot varandra är inte hög när en är kartläsare och den andra är en stressad bilförare :-)
Efter incheckning gjorde vi stan där Salomon brand store och Bianchi cafè besöktes.
När jag var ifrån mina tjejer för t.ex. kaffepåfyllning eller toabesök kom italienare efter italienare förbi bordet och flirtade och knackade i bordet för att skoja med Nora. När jag satt där knackade inte en jäkel... :-)
På kvällen efter ett effektivt besök på hotell-gymet med utfall, latsdrag, benspark och mage innan vi tog en promenad för mat. Det blev  indisk mat på en kvarterskrog som imponerade
Jag tog en kycklingrätt då jag har lammkött varje dag.
 
Torsdagen
Började med att smyga ur hotellrummet med mina sovande prinsessor för att köra lite jogging på hotellgymets löpband.Värmde upp så mycket som 5 min innan jag ställde lutningen på max och trippade sedan uppför i 25 min. De sista 4-5 min passerade pulsen 90% men jag uppskattar att jag körde på tröskel hela tiden då jag aldrig stumnade till. Smög sedan tillbaka till mina tejer som fortfarande sov.
 
Torsdagens utflykter bestod av Naturhistoriska museet och livrustkammarn.
Naturhistoriska imponerade och vi var där i ca 4h. Sara och jag såg var sin film på Cosmonova medans den andra parten var med Nora. Efter detta så tog vi tunnelbanan mot slottet. Vi vet ju att Nora har ett sjukt intresse för prinsessor så vi lockade med att vi skulle hälsa på kungen och drottningen. När vi närmade oss slottet förklarade hon att slott inte såg ut så där. Det hade ju inga torn. 
 
Vi gjorde livrustkammarn och köpte förstås en liten bok om prinsessor. Stor besvikelse från Nora att vi inte såg Kungen och drottningen.
 
 
Idag Fredag
Gick upp kl 07:00. Stoppade i mig två chokladpraliner och gick upp till hotellgymet. Värmde upp och körde 4x4 på 1o graders lutning. Var jobbigt :-)
frukostbuffè på det och man mår som en kung resten av dan.
 
En sak som satte spår efter denna kärleks-resa är förstås besöket på Salomon. Testade en nyhet där. deras asfaltsko som förstås satt som en skön strumpa. Samma sköna passform som på mantran eller sense ultran. Skulle vilja provspringa denna och ett köp är så lockande.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback