trail och massa film

Shit mina ben är döda nu.
Gårdagens pass var egentligen tänkt som fartintervaller. Typ tusingar på banvallen eller liknande. Men så kom en fråga om jag inte kunde guida två personer i kilsbergen..Åh . Ska jag välja mellan asfalt eller kilsbergen är det ganska lätt val men det var ju tvunget att förankras hemma oxå. Sara är för snäll så visst fick jag sticka iväg på lördag fm och springa lite.
 Nu var det så att tjejen i sällskapet är stark. Det visste jag. Sen att pojkvännen skulle visa sig vara ännu starkare gjorde ju att det "lugna guide-passet" blev ett rätt så hårt tempo-pass på 1,5 h. Vi mätte krafter både uppför och utför vilket gjorde mos av mina framsida till lår.
Det kändes inte så farligt igår eftermiddag men imorse...aj aj aj.
Polarklockan visade minst 48 h återhämtningstid men det var ju bara det att det var ett planerat pass dagen efter oxå....
 
Att köra ett sånt nedbrytande pass och sen ca 1 h efter avslutat pass åka till ett smockfullt Mariebergs köpcentrum är INTE att rekommendera. Kroppen är ruskigt mottaglig när det så kallade öppna fönsret existerar. Vaknade inatt vid 01:00 och hade känningar i halsen naturligtvis. Gick upp och tog en strepsil och till frukosten blev det varm choklad med honung (mest för att det är sött o gott :-))
 
Något som var planerat var dagens (läs söndag) trailpass med Örebro AIK
Här visste jag dock att tempot skulle bli lugnare och vi skulle dessutom stanna för fika på mitten.
 
Den där Petra som jag "intervjuar" gav mig indirekt sån glädje på lucia då hon upptäckte glädjen i traillöpning. Det var så kul att få dela den med henne.
 
Annars så körde vi även idag monsterbacken 2 precis innan det var dags för fika i Tomasboda.
 
Tomasboda.
 
Vi sprang sen via Kilsbergens högsta punkt, via lite skidleder, mellan dammsjöarna för att avsluta med bergslagsleden tillbaka till Ånnaboda. Lagom till när passet nästan var slut så började det ramla snöflingor från skyn...
 
Hade väl tänkt att skryta lite om senaste tidens löpning men då minst två i dagens grupp har sprungit ca 9 mil denna vecka så blir man lite ödmjuk liksom. Själv så har jag denna fre-lör-sön 11km + 17 km + 17 km så redan där har jag min veckodos på ca 45 km. Lägger man sedan till onsdagens 18 km och måndagens 5 km  så är vi uppe i 68 km vilket är mycket för att vara mig.
Snittet på de senaste 3 veckorna är 49,7 km vilket även det är en ökning. Hade tänkt att vila 3 dagar nu inför torsdagens tävling i Nora men eventuellt blir det ett gympass på tisdag. Beror på om min träningspartner är frisk eller inte.
 
Som avslutning MÅSTE jag tipsa om Ethan Newberrys senaste film. Jag har sett den två ggr nu
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback