villafix

Igår körde jag det tuffaste testet hitintills på mina nya landsvägsskor. Korta intervaller med fullt ös. Hela passet tog bara 33 min men jag plussade på lite styrketräning efteråt. Muskelmonstret Nora var med då. Kul att hon börjar gilla träning mer o mer.
Jag brände av ca 5 st 30 sekunders och 2 st 1 minuters igår. De flesta i motlut. körde dom för hjärtats skull (slagvolymsträning) samt den muskulära träningen att få driv/tryck i steget.
Själva styrketräningen var i rehab syfte.
Vila idag onsdag fast med inslag av lite hemmapyssel. 
Siktet är inställt på en kortare jogg imorgon torsdag för att vila helt fredag.
 
 
Då skall jag ju "bara" jogga igenom Munkastigen. Hittade en enda film därifrån. Jag kan inte klistra in den här med kanske en klickbar länk...
http://www.marathon.se/webb-tv/spring/reportage/ett-%C3%A4ventyr-i-munkastigen-trail-run?quicktabs_view__webbtv__panel_pane_2=3
 
Det spelar ingen roll vad jag vill just nu eller vad jag hoppas jag borde göra på lördag för jag kommer ändå bryta mot det när startskottet går.
Jag kommer bli trött det vet jag men jag hoppas jag kan hålla trycket ända in i målet.
Är så skönt att vi så passande är bortbjudna på grillfest sen på kvällen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback