Train Race Beer

Då Skottland knappast har lämnat mitt minne så bjussar jag på en kort film som jag egentligen inte borde visa. 
Förhistoria: Vi åker en rolig, tajt stig som har svårighetsgrad RÖD. Den är inte så brant men med små hopp här och där och framförallt tajt mellan träden och knixiga svängar. När det närmar sig slutet så kommer det en delning där det till vänster sitter en svart dödskalle som markerar att det är riktigt svårt. Man kan förstås fortsätta runt på röd stig men vår guide Graeme skriker till mig att jag borde testa den svarta linjen. 
Jag lägger hojen och går fram o kikar. Ett ganska högt dropp där man inte kan rulla ut utan måste ha med sig lite fart och landa bra. Jag testar och det går ruskigt lätt.
Ber Katarina filma och när jag sedan får se filmen kan man ju inte se vare sig höjd eller branthet. Men film är film och jag vill ju visa er allt från Skottland.
 
BUFF
Har nyligen gjort en beställning på nåt som passar mig rätt bra 2014....
 
 
Hösten är ju här och vilken buff passar mig bättre än denna? INGEN!!
 
Träning då?
Jo vars. Tränade i fredags men inte blev det fart-intervaller på banvallen. Nä roligare löpning finns ju så jag tog bilen till storstenshöjden och gasade naturliga intv nästan en timme.
I lördags överraskade jag familjen med att ta med dom på hus och villamässan. En snäll polare fixade fribiljetter men vad spelade det för roll när Sara beställde varor för över 5000 kr!! Men det var välinvesterat i huset men ändå :-)
I söndags blev det en distanspass där benen trummade på av sig själv. Kort distanspass men ändå ett pass. Ca 13 km blev  det.
Igår blev det ännu en familjeutflykt. Sara och Nora på cykel och jag körde tusingar. Vände på den runda jag sprang i söndags vilket gjorde att det är utför nästan hela rundan. Jag behövde den hjälpen att hålla fart efter en fysiskt tung arbetsdag men tyvärr så kom det ett annat bakslag som jag numera inte känner av så ofta. Mitt icke opererade ben gillar inte när jag maxar och springer fort utrför på hårt underlag. Jag blev riktigt stum redan efter två st tusingar. Tog en lite längre vila och kunde köra de sista riktigt okej.
 
Siktar nu på några lugna pass framöver.
 
Har reklamerat mina salomon sense ultra-skor. De har endast gått 20-22 pass och gått sönder uppe på. Löpex hade skickat en bild till Salomon och nu ville de ha skon skickad till sig vilket jag tycker bådar gott. Problemet verkade okänt för dom och jag är ju grymt nöjd med löpkänslan i skon så jag hoppas på ett par nya.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback