RR Tjurruset

Idag har det skett två roliga saker.
Ett: F1 i centrala Örebro.
Två: Tjurruset i Karlstad
 
Hade jag inte varit anmäld till Nr. två hade vi nog gjort en familjeutflykt till stan. Vet inte hur många klipp jag har sett på hur Marcus Eriksson burnar i stan. COOLT!
 
Nu  hade vi en lugn lördagsmorgon med lite trädgårsarbete innan vi åkte till Karlstad för att för första gången testa Tjurruset. Jag har egentligen bara gjort ett sånt här extremlopp innan där man drar banan för att göra den så skitig och jobbig som möjligt. Då var det i Karlslundskogen men just tjurruset är ju lite av orginalet och man har ju sett mardrömsbilder som dessa
 
Nu blev det inte så extremt vilket kanske berodde på flera anledningar. Dels så startade jag i första gruppen precis bakom elit-ledet. De partier med lera och mossa var alltså inte så uppsprugna sen var inte banan så extrem heller (säger jag utan att ha mkt att jämföra med)
Mycket av banan var ett fint trail-lopp. Smala stigar där man fick hoppa över breda diken ibland. Det var oxå en del obanad terräng så jag misstänker att orienterarna hade en stor fördel.
Jag startade hårt men absolut kontrollerat tycker jag vilket även pulsfilen visar. Första 5 min var ju dessutom på grusväg så det var en bra uppvärmning sen när det blev smalare och mer tekniskt började springa om folk.
 
Mest coola stället var nog där vi sprang bakom en stor skjutvall. På framsidan hade någon apterat måååånga smällar av olika kaliber som då och då briserade. Lät högt!!
Ett antal stora containerar har passerats idag oxå. För att komma upp och ner på dom har det funnits höbalar, sand, träflis eller lastpallar.
Jag gillade tjurruset i Karlstad skarpt och trots att jag snittade på 93% av maxpuls i 54 min så kändes det kontrollerat på nåt sätt.  Ikväll när resultatlistan kom ut på nätet noterade jag att jag kom 58a av ca 1500 vilket känns bra.
 
Känslan var mycket bättre i benen idag redan från start så veckans upplägg med sjukt mkt vila verkar ha betalat sig. Nu är nästa mål att få in lite fart i kroppen så det kanske kanske kan bli ett nytt personbästa på Å-stadsloppet den 11e okt. Om det inte skulle funka då så har jag ju hela oktober månad på mig att komma under den magiska gränsen 40 min vilket är ett av de mål jag önskar i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback