Tuffare test idag. Big smajl!!

Igår VABade jag med Nora. Perfekt med OS-hockey på tv. Vi tog väl två korta prmenader med pulkan men annars var det en VÄLDIGT lugn dag. En mega-vilodag. Fick en släng av dåligt samvete på kvällen men höll mig lugn och hamnade väl i säng runt 21:40.
Vaknade med Nora imorse vid 7-tiden och var laddad för distansjogg. Eller distans o distans...Jag smygstartade ju för 6 dagar sedan och har kört distanserna 5km+6km+6km+7km så allt över 7 km skulle ju bli ett rekord idag. Jag har hela denna vecka haft pulsen som markering på min pulsklocka och inte farten. Edtersom jag ansett att pulsen varit viktigare faktor så att jag inte skulle starta igång för hårt. Snittfarten har jag istället analyserat senare. Idag körde jag dock lite lite hårdare från start och kroppen kändes grymt bra och som de tidigare passen så ville knopp och kropp bara flyga fram (eller det kändes så iaf)
Kollade när jag kört 6 km vad tiden visade och det stod 32 min ungefär vilket skulle bli ett snitt på 5:20/km vilket är det hitintills snabbaste jag kört efter operationen. Då hade ca en fjärdel av rundan dessutom bestått av oplogade vägar där underlaget skiftade mellan slask och ojämna stigar/vägar så jag var mycket nöjd oxå.
Körde åt ungefär samma håll som sist.
Det blev dryga 11km med ett snitt på 5:18/km. Pulsen steg långsamt under passet vilket betyder att jag förmodligen körde runt tröskel samt att jag blev varmare och varmare och förlorade lite vätska. Snittpulsen hamnade på ca 87% av max och jag kunde köra så pass hårt att jag blev flåsig. Underbar känsla.
 
Skulle tro att jag från och med nu kan börja löpträna seriöst. Härligt!  Jag mår så bra när jag får träna.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback