OS, relax och Tapout

Just nu verkar svensk media följa "den svenska dopingskandalen".
Jag tycker varken man ska doppa Bäckström i tjära och fjädrar eller att man skall tycka det är en skandal av IOK eller WADA. 
Nä Bäckström har överskridit ett gränsvärde på en dopingklassad substans.
 
Det enda som stör mig är proportionen det hela har tagit. För hade t.ex Gustav Larsson åkt dit under samma förutsättningar under t.ex sommar-OS hade sportspegeln rapporterat att han hade fastnat för doping, dom hade ringt upp Roberto Vacchi och haft en telefonintervju med honom och sedan hade man rapporterat vidare om de senast spelade fotbollsmatcherna.
Inte faan hade man spridit ut reportrar för att rentvå den förstås oskyldige svensken.
 
Cirkulerar lite falska rykten att Marit Björgen skulle ha fastnat för doping pga feltolkningar i en humorsajt.
http://m.db.no/2014/02/22/kultur/5080/marit_bjorgen/ol/fred_borre_lundberg/31974424/?www=1
 
Nu är det så skrivet att man skulle ha hittat spår av Marit Björgen i dopingmedel, inte tvärtom.
 
Mer OS
Från tidig morgon satt jag och Nora vid TV.n och slökollade tecknat innan det blev dags för "pappas tv-tid" när mass-starten på 5milen gick kl 8. Tyckte det var ett ganska underhållande lopp och kul att svenskarna hela tiden höll sig långt framme och jag tycker deras resultat 7a, 8a och 9a var klart godkänt.
 
Efter OS så lämnade vi bort Nora till svärmor och så åkte jag och Sara till relaxen på Gustavsvik
Google-bild
 
Vi läste lite tidningar, jag blev bjuden på öl, vi bastade och njöt. Men det var först när vi skulle pröva det här med att prata med varandra som det gick dåligt :-)
Såg dock flera andra par som var där och satt med varsin mobiltelefon. Dom verkade iaf ännu sämre än oss på att prata.
 
Nu ikväll har jag återigen bränt av ett DVD-pass med tapout XT. Kändes väl så där då det är mkt hoppa upp och ner på golvet och jag är än så länge inte så smidig i ljumsken under operationsärret. Men man kan ju inte springa varje dag.
 
Imorgon är det förutom jobb även en återkoll på USÖ med kirurgen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback