Men bli hel då!!

Inte är jag 100% frisk och inte är jag till 100% läkt heller. Långt ifrån. Fan vilken tid jag tycker det tar samtidigt som det gått ca 2,5 vecka sedan jag blev uppskuren. På ett sätt är det väl bra att jag inte mår bättre för då hade väl suget att träna varit ännu större.
 
När jag vaknade igår var jag allt annat än pigg då näsan var grönt härligt snorig men under dagen blev jag piggare och piggare.
Så när kvällen kom tänkte jag att jag mycket väl var pigg nog att smyga iväg och lyssna på bra, lokalproducerad hårdrock. Smash into pieces skulle ju spela på Ritz.
 
Sångaren Chris har verkligen en grym röst som han använder otroligt bra med både skönsång och går över snyggt till growl ibland. Ljudet på Ritz var dock inget vidare tycker jag. Bandet är samspelt och tajta och jag tror de kommer att bli stora om de fortsätter så här.
 
Idag var jag iväg och höll i ännu ett fystest på en adept. ALLA mina adepter fortsätter att förbättra sig vilket är kul. Motiverande för både dem och mig skulle jag tro. Då jag inte kan göra mer än att råda dem till träning så är det ju deras egna insats som gör att de utvecklas men jag fungerar som rådgivare och någon slags peppande person som gör att de inte faller tillbaka i slöhet :-)
I vissa fall får man vara med och bromsa och beodra vila och lugnare pass medans hos andra får man istället rekommendera att inte bara träna halvhårt utan faktiskt våga pressa sig och ge 100%. Det svåra är att avgöra vad som saknas hos en del individer. Hos några ser man det direkt. Något som jag kommer att sakna är att inte själv kunna cykla med dom till sommaren och se tekniska brister ute i terrängen. 
 
Jag skall närmaste veckan göra ett antal fler uppföljningstest och jag är grymt nyfiken på hur de står sig så här ca 2-3 månader kvar till första tävlingarna. Bra att få veta det nu liksom för då finns det chans till att justera om det skulle behövas.
 
Efter fystestet idag var det direkt hem och kolla på OS. Är så glad att jag såg Kallas silver igår och Hellners insats idag. Vilka spännande lopp det var!! Och idag då...ALLA 4 svenska åkarna var ju med hela loppet. Skitkul!!
Jag har skrivit in på fredag i almenackan då det är 15 km klassiskt på schemat. Hoppas Olsson är i bra form. Sen är det ju staffetten om en vecka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback