regn från sidan

Ahh..Denna ångest som julen skapar varje år. Inte vad man skall köpa eller om man valde den finaste granen utan familjekänslan. 
Den moderna familjen är utspridd lite här o där och även om man inte ses eller hörs 364 dagar på året så visst tusan måste man ses den 24e och ha trevligt. Ja det är ju tradition. Brytar man traditionen är man en bråkstake vilket säkert är glömt till julen därpå.
 
Jag har sedan puberteten varit ganska anti-jul. Tycker att varje dag räknas.
 
Gick upp kl 03:56 imorse för att ca 30 min senare köra iväg bilen till Rejmes. När jag tittade ut genom förnstret såg jag regnet landa från sidan i kraftiga vindbyar och med någon procent snö inblandat. Härligt!! Jag hade ju tänkt att springa från Rejmes till jobbet med pannlampa. Jag gick direkt och bytte de normaltunna löpartajtsen till ett par tjockare, fodrade byxor.
Lastade den underbara löparvästen från salomon full med batteri, frukt, keso, 0,5 l vatten och en liten flaska med blåbärssoppa. + filofaxen och hemnycklar. Inte så skrymmande men ganska tungt. Blev inte så långt som jag trodde det skulle bli men ca 8,5 km blev det iaf på morgonkvisten. Dessutom 2a passet i mina icebug anima. Riktigt sköna skor. Lagom avvägda med känsla, dämpning och följsamhet.
 
Arbetet flöt på ganska bra idag och man fick agera snickare. Känns lite osäkert till en början om hur man skall gå till väga men resultatet blev riktigt bra ändå.
 
Vid hämtning så hände det ensak för allra första gången. Nora fråga om hon fick ta med en kompis hem. Det var två starka viljor som jag fick sära på här hemma några ggr då de slogs om samma leksaker men annars var det ganska kul.
 
Minns ni att jag tipsade om en snygg sabatonvideo för en tid sedan? Här är en ännu snyggare. Ja kanske det finaste fan-video jag sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback