men va fan

Jul igår. Körde min Skottska outfit med kilt. Känner mig verkligen uppklädd i den. Lade ut en bild på facebook och så många GILLA är väl sällan man får och då var bilden inte fotat underifrån...
 
Ibland blir det glapp mellan löner när man byter jobb men ibland blir det dubbelt så nu är det äntligen klirr i kassan. Vad gör man då? Jo sparar förstås. Jättetråkigt men det finns lite kroner över för mellandagsshopping oxå som tur är. Sara jobbar idag på juldagen och även imorgon på annandagen så Nora och jag tar nog en tur med buss till stan.
Nu när pengar finns så vore det trevligt att boka en träningsresa eller köpa nya löparskor men det är en stor anledning till att jag inte gör det. Min kropp håller inte för att springa så mycket som jag vill. Förmodligen har jag ådragit mig löparknä. Stretch och rehabträning väntar. Vilar nu 8 dagar och chockar med sylvesterloppet på nyår sen vilar jag nog ett tag till och får väl inte stegra med löpningen lika fort nästa gång. Synd för jag gillar verkligen de där långa passen i bergen. Har ju även motivation för flera långa terränglopp nästa år. Gäller att sköta mig närmaste tiden nu men att göra ett totalt träningsuppehåll finns inte på kartan. 
 
Läste lite studieliteratur igår kväll. Plöjde ca 70 sidor och när det gäller vägbyggen finns mycket att lära men när det kom in på ren anläggning med plattor blev det mer lättläst :-)
Mor och jag
 
Nora fick faktiskt lagom med julklappar i år. Inte en sån onödigt stor skörd där klappar glöms bort osv osv. Till ett öppnat paket sa hon " Åhh...jag kommer älska det här i flera dagar!"
Imorse kl 07:30 satt hon i sin nya outfit...
en mantel och sen 100% prinsessa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback