Slöhet kommer fort

Jag har trotsat läkarna lite och cyklat både igår och idag. Måste ju få upp de där sista färgmarkeringarna på lederna i Kilsbergen. Nu när alla lederna är mätta med GPS så visar det sig att jag klarat målet med att göra minst 15 mil mtb-leder. Det blev visst 21 mil :-)
Idag när jag cyklade en led som kunde ha blivit dubbelt så bra om bara vissa markägare sagt JA men nu kommer jag bara åt hälften av det roliga. Nåja, som sagt idag blev det en negativ upptäckt på leden. Först var det en sträcka på 60-70 meter som det låg massa ris över. Det rensar jag ganska snabbt men efter det partiet så har en skotare kört flera ggr.
Snodd Google-bild men en sån här !
Notera banden runt bakre hjulparen. Dom ger verkligen djupa sår i marken och ihop med regnet som kommit senaste veckorna så var det rena geggamojjan i hela den fantastiskt roliga nerförskörning som jag upptäckte för ett år sedan.
 
Med min positiva inställning så tror jag ändå att detta lervälling kan göra det hela rätt bra till våren. Varför? Jo för när maskinen kört flera ggr upp o ner i denna backe så tar den bort sly, ljung och annat som var på väg upp. Om det bara är nu i höst denna maskin kör där och låter den vara sen så tror jag detta ska funka.
Lite märkligt är det dock att det är just detta led-förslag som har haft uteslutande mest problem av alla 10 lederna. Det har känts flera gånger som om det aldrig var tänkt att det skulle gå någon led åt detta håll.
 
Träning?
Va e det? Visst har jag cyklat lite i tjänsten men annars har det inte blivit nåt. Lite sugen ibland men inte ett dugg sugen nästa sekund. Hänger kanske ihop med att verkligheten kommer ikapp mig nu när jag säljer trainer, cross och imorgon min gamla racer. Känns overkligt på nåt sätt.
 

Kommentarer
Postat av: ola

men helvete vad fint det går att blogga med snodda bilder. ni ser ju verkligen hur en skotare ser ut hahaha
Nåja. Googla det era slöa rackare

2013-11-07 @ 10:49:04
Postat av: Tryggve

Kanon bra jobbat med lederna.
En av de nya lederna passerar genom Garphyttans nationalpark där jag bor.
Trots strul med en del markägare blev jag glad när du hade hittat en relativt okänd sträckning som gick att använda, synd bara att skotaren har kört sönder en del, med det kommer att bli bättre med tiden.

2013-11-08 @ 17:07:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback