Skotsk dialekt & MTB

Jag har sett filmen Braveheart typ 10ggr.
Jag älskar Whiskey.
Landskapet i Norra storbritannien verkar vara helt underbart om man bortser från vädret.
 
Idag har jag suttit i flera timmar och lyssnat på två föreläsare från Skottland och trots att det ibalnd är svårt att förstå så är det en underbar accent att lyssna på. 
Jag smygfilmade detta idag.
 
Okej det är inte som i filmen som fortfarande ger mig gåshud men ändå.
 
Om det var ETT ställe som Graeme tyckte jag skulle besöka och cykla på i Skottland så var det Glentress. Ett av ställena i 7stanes. Katarina som jag jobbar en del  med har varit där och eftersom alla lederna är "tillverkade" för just mtb så gissar jag att det verkligen är skitkul.
 
 
Imorgon skall jag personligen få visa honom några av Kilsbergens guldkorn. Det ska bli kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback