Vildmarksmässan:summering

Ursäkta. Verkligen Ursäkta mig för jag har jobbat så mycket sista dagarna och inte gett er flytande uppdatering. Har mycket att berätta om gällande träning, roliga historier och jobb.
 
Jag har ju jobbat och marknadsfört mountainbike i Örebro län under vildmarksmässan i Älvsjö tors-sön. Ganska långa dagar men vi är några stycken som har hjälpts åt så det har funnits stunder att gå omkring och imponeras av de stora och fina montrarna. Själv fick jag stå och imponeras av sporten Timbersport. Ni kanske har sett den på eurosport nångång. Eftersom jag själv älskar materialet trä och ibalnd både använder yxa och såg så blir det här extra nördigt.
 
Sen kom dom stora grabbarna fram och körde med sina 5000kr-yxor.
Flisorna som lossnar vid varje hugg är skitstora :-)
 
Under gårdagens förmiddag åkte jag, Sara o Nora in till Söder och promenerade upp till stockholm centrum och fikade. Stationen på söder gav mig starka Matrix-känslor
 
Morotskakorna i hufvudstaden är större än i Örebro kan man lugnt säga.
 
Nu skall jag chocka er o säga att jag inte åt upp den där biten.
 
Träffat ett fåtal kändisar av olika karaktär under mässan oxå. Rickard Olsson, Kalle Moreus, Martin Stenmark, Andreas Danielsson, Lars Bleckur. På lördagskvällen kom dessutom Ola Skinnarmo och satte sig vid mig och Katarina m.fl i hotelllobbyn
 
Det har blivit ganska bra träning trots att man varit bortrest. ett pass 10 st en-minuters, ett pass bra styrketräning + ett pass försök till 4or men då svarade ej benen så det blev ganska kass. Vila igår men ikväll ska väl det svettas på nåt sätt igen.
 Skulle kunn atråka ut er med wattsiffror och pulsvärden men det är samtidgt lite skitsamma.
 
Nu skall jag jobba.

Kommentarer
Postat av: Christian

Visst är det den optimala sporten, Timbersport!
Jag älskar den nästan lika mycket som cykelsporten =)

Postat av: Ola

Ja kanske är det för vi är bönder i grund och botten :-)Dom fick inte köra dom stora sågarna pga att mässan var inomhus. Hade varit coolt att se dom kapa 3 skivor på 5-6 sekunder.

2013-03-11 @ 11:12:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback