midsommarlåten! Tack Öijer

Igår var det måndag men då hade jag plockat ut en spontan semesterdag för att åka o hälsa på min mormor som fyllde 75 år. Nu bor hon i Iggesund som ligger ganska exakt 36,5 mil norr om Örebro så det blev några timmar i en sproilans ny hyrbil. Skönt att åka ny, fräsch bil. Det blev en golf TDI som drog 0,41 liter/mil i 730km med en snittfart på 92km/h.
Min mobilkamera börjar visst bli dålig. Allt blir bara suddigt tyvärr.
 
Varje gång jag besöker Iggesund MÅSTE jag ta mig upp på slagghögen. Den är inte särskilt hög egentligen för det tar typ 3-4 min att ta sig upp men tusan vilken utsikt man får där.
 
 
Då det var flera släktingar på besök så fick man höra ganska mycket lokal dialekt och jag vet inte riktigt om jag gillar eller ogillar dialekten. Vad tycker ni?
 
Idag har jobbet flytit rätt bra, ringt jäkligt mycket samtal som alla har gått i rätt riktning. Imorgon blir det väl en kombo med cykel och kontorsjobb. Najs.
 
Sen är det snart dags för midsommar ju. Då brukar ju storbloggaren Henrik Öijer lägga ut en rolig musikvideo men i år tänkte jag vara före han.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback