Motiverad och nöjd efter Tc

Var hemma och körde VAB idag. Ingen höjdare. Särskilt inte när Nora var gnällig på fm men det ordnade upp sig.
Hon är inne i en lite jobbigare period just nu och testar oss ganska hårt. Rita på saker, slicka på väggar, bita på möbler mm.
 
Igår köpte jag ju gymkort. Körde igenom bålen och benen men på en lagom nivå för första gympassen brukar ju sätta sig hårt.
Ont idag? Japp!
 
Direkt när Sara kom hem så stack jag till klubblokalen för att inviga en av de två nya testcyklarna från Monark. Eftersom jag är osäker på den där svaga känslan långt bak i halsen så ville jag inte köra särskilt hårt. Jag bestämde mig istället för att kalibrera mig själv. Ja tänkte jämföra testcykelwatt mot trainerwatt. Sagt och gjort så körde jag 30 min på 200watt och pulsen låg runt 120. Det var liksom aldrig jobbigt men det är det på trainern så där gissar jag att det är en uppenbar skillnad dom emellan.
Gjorde sedan en liten ökning till 230 watt och körde där i 15 min och dom 30 extra watten kändes mer. Inga bekymmer men ändå en tydlig ökning. Skulle uppskatta att trainerns 230w är mer som 250 monarkwatt. Jag ökade sedan till 250watt och körde där i 15 min och fick alltså ihop 60 fina goa minuter på den nya monarken som nu får kallas inkörd.
 
Imorgon blir det inge VAB det är säkert. Jobb!! Tjohoo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback