Nora är min livboj

Igår var det en ganska lugn kväll. Vi tränade ihop hela familjen. Vi joggade en sväng och turades om att fira av 30 sekunders intervaller. Den som joggade vidare fick köra joggingvagnen medans den andre gav järnet. Jag har i efterhand sett att jag höll ca 2:33min/km under intervallen. Kort intensivt pass på dryga 5 km men båda var nöjda iaf.
 
Idag däremot har det varit lite tyngre. Inte träningsmässigt men på jobbet så kör jag med motorsåg, drar ris mm och det tar på ryggen rätt hårt alltså. Sen eskalerar det nu i 4 dagar inför Kumlacrossen. Kul med så många föranmälningar! ca 115 st har vi föranmälda till lördagen. Då är ca 20 st i företagscrossen men vi har inga i knatteklasserna och väldigt få i sportklassen och där vet jag att det kommer att ramla in en del.
 
Radioreklamen går för fullt i två kanaler och ikväll skickades det en press-release oxå. Tror på mycket folk, deltagare och fint väder.
tror dock knappt på nån mer bloggning för hjärnan går på högvarv. Hade lite svårt att sova igår kväll så frågan är om jag ens kommer att sova nåt mellan fre och lördag :-)
Hoppas på en underbar helg med mkt cyclocross-gemenskap.
 
Tycker dock det är jobbigt att så många väljer att inte ställa upp och hjälpa till nu under det enda cykelarrangemang som vi annordnar i Almby IK. Saknar fortfarande två-tre gubbar. Det löser sig nog. Det brukar det göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback