Trainee på trainer

Igår var ju ännu en dag då kroppen inte lyckats göra sig av med de jäkla dagisbacillerna. Jag är inte 100% frisk men inte heller särskilt sjuk. Ett jävla mellanläge då det vore dumt att träna särskilt hårt. Då familjen inte hade särskilt mkt inplanerat på eftermiddagen så gjorde vi ett städryck i källarförrådet. Nu (äntligen) fickc jag för mig att pröva att sälja lite saker. Vet du någon som önskar köpa lite billiga dykprylar?
Snorkel-saker, vikter, fridykarfenor, fridykcyklop, simglasögön från speedo, en långärmad (O´Neil) och en kortärmad  (mares) våtdräkt, strumpor, ficklampa, analog klocka som visar djupet.
Hittade även skridskor som jag inte använt på åratal
Hittade ingen storlek på dessa men mina fötter hade spelrum i dom så gissar på 42-43.
 
Idag som familjen ut ordentligt. Nora somnade vid kl 20 igår och jag och Sara somnade innan kl 23. Alla 3 vaknade vid kl 9 imorse. När tog jag mig 10 timmars sömn sist??
Vi gjorde stan idag. Jag och Nora gjorde det lite längre så Sara skulle få lite plugg-tid. Jag köpte en ny rakapparat men inte till hakan utan huvudet. Sara brukar få hjälpa mig i mellanåt med att frisera mig. Hon har aldrig gillat nån av de olika rakapparater hon har använt genom åren och inte heller denna som vi provade för några timmar sedan. Men håret blev kortare iaf.
Sen kan jag ju inte gå på stan utan att skämma bort lilla Nora...
Dessa 9 plastbitar kostade mig 149:- Den enda som är "avancerad" av dom är flickan som kan böja på ben och armar så den kostade väl säkert 80 öre att tillverka. De andra hälften så mycket sen är väl resten vinst för det snåla danska företaget LEGO.
Provade Salomons sko Spikecross oxå. Jag trivs så bra i min speedcross och när de gör den skon fast med dubbar så heter den spikecross. Gick hem och surfade lite på utländska sidor om vart den var billigast men det visade sig att den var billigast på XXL. Får nog bli ett köp där tror jag.
 
Dagens träning
Jo det blev en sån idag. Träning alltså. Inte hårt, inte länge men jag mår inte bra om jag inte får träna och jag vet snart inte om jag är sjuk eller om jag bara har ett sämre allmänt tillstånd numera. Fan gör mig ordentligt sjuk istället för det här halvdana..
Nåja. Trainern fick röra på sig i 30 min där jag snittade ca 180-200watt (tacx-watt, ej monarkwatt) med en puls på ca 73-78% av max. Ca 90 i kadens och andningen var inte särskilt ansträngd. + några set med bålträning innan det blev tv och den enda serie jag följer: Allt för Sverige.
 

Imorgon väntar anläggningsjobb med TT och vädret ser ju ut för att bli skitdåligt hela dagen så för att lyfta stämningen lite så kanske det måste köpas lite godis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback