glömde naturligtvis:Däck

Glömde igår min minirecension av däck när jag körde i Kilsbergen.
För ca en månad sedan var jag ju behov av ett nytt framdäck. Letade efter ett nytt Rocket Ron från Schwalbe men då jag gick bet på det letandet och inte kunde vänta fick det bli det oprövade Speedking från Continental.
Som jag bloggade efter cykelcrossen i Falun greppade det bra på gräsunderlag med sina kantdubbar men igår märkte jag verkligen att jag inte gillar det i ren skogsterräng. Jag kan inte säga rent ut att det är ett sämre däck men jag gillar det inte iaf. Det släpper ganska oväntat i skogsterräng samt att när det är lerigt så glider det mest i sidled och jag tycker Rocket Ron klättrar upp på kanter bättre om man t.ex hamnat ner i ett hjulspår.
Nä igår blev det klart: Jag måste ha ett bättre (läs RR) framdäck till nästa säsong.
 
Rocket Ron                               Speedking
Skillnaderna ser inte så stora ut här men de märks.
 
Jag har flera ggr denna höst tyckt att mitt grepp varit dåligt även bak och då har jag båda gångerna släppt ut lite luft. Igår t.ex släppte jag ut så lite som några enheter. Uppskattar att det var från 1,7 bar till 1,5 vilket gjorde grym skillnad. Var inte rädd att laborera med just lufttrycket.
 
Nu skall jag avverka massa kontorsjobb. Var först här idag 06:05

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback