6x800m

Hade tänkt att köra 8x800 meter ikväll. Kände mig sugen och motiverad på em men ju mer klockan blev så tappade jag sugen lite. Nora somnade strax efter kl 20 så vid kl 20:22 kom jag ut. Benen kändes trögare än förra onsdagen. Idag skulle intervallerna vara 200 meter kortare än förra gången men de skulle gå lite fortare. 
Jag kände direkt att det var svårare att hålla farten uppe idag och intervall nr 4 var jag dessutom tvungen att avbryta för jag orkade inte. Hade inte återhämtat mig och gick på rött. Tog en joggpause på ca 3-4 min och körde sen 2 intervaller till. Intervalltiderna pendlade från 3:51/km till 3:58/km men jag hade inte  fixat att köra två till i den farten.
Joggade hemåt.
Förra onsdagen åt jag en stor godispåse på eftermiddagen och sen fick jag till det där bra träningspasset.. Denna vecka har jag inte ätit mycket godis alls utan tvärtom har jag levt ganska nyttigt. Resultat: Viktuppgång och dåligt träningspass.
Ni förstår själva vilken diet jag tänker följa framöver.
 
Längtar till påsken igen. Det är så trevligt att klä ut sig.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback