trailskor

men va faaan!! behöver datasupport hur jag får över bilder/pulsfiler och höjdmetrar från suuntos sida. Dom vill nog inte att man skall kopiera därifrån.
Nåja.
Då jag gjorde dealen med Sara att om jag tog hand om morgonens tvätt-tid skulle jag få åka iväg själv till Kvarntorpshögen. Sagt o gjort.
Dagens träning
Jogga runt högen medsols och körde upp och ner på lite olika ställen. Tror jag klättrade upp 6 ggr på mitt första varv där jag på ett ställe faktiskt gick uppför i 2,5 min med en puls på motsvarande 90% av maxpuls. Då är det brant :-)
Den sista "backen" på varvet var den långa trappan upp. Jag orkade ca hälften av de 400 trappstegen innan jag fick ta en kort pause. Samma historia på varv 2. Totalt sett fick jag ihop 10 klättringar där 8 av dom var lite längre (ca 90 höjdmeter)
Det märkliga blir då när man summerar detta så visar pulsklockan "bara" 699 höjdmeter.
När jag kollade i klockans träningsfil direkt efter passet hade det samlats 691 höjdmeter.
Är det bara min suunto som är dum i huvet eller har nån hört om liknande krångel?
Träningsinfo
Duration
1:11'49.9
Peak heart rate
169 bpm
Average heart rate
154 bpm
Minimum heart rate
122 bpm
EPOC Peak
221.3 ml/kg
Training Effect
4.9 - Highly improving
Calories
869 kCal



Detta pass var tungt i själva backarna men direkt efteråt så var jag inte särskilt trött. Hade jag mosat backintervaller på cykeln så hade jag blivit tröttare. Hur som hellst så blev jag ännu mer spring-motiverad så jag gick upp på stan och provade löparskor. Först på löplabbet.
Där provade jag först ett par sånna här
Saucony Peregrine 2
Mjuka o sköna med när jag fick se hur jäkla illa de styrde upp mina fötter vid nedslagen på löpbandet så blev jag illa berörd och tänkte " fy fan vad illa jag springer"
Sen provade jag för första gången ett par salomon.
Speedcross 3. Oj vilken skillnad. Dämpning och en lagom tunn sula med ett grymt mönster. Dessutom styrde de upp mitt nedlag ordentligt. Stod och jämförde filmerna ett tag :-)
Provade oxå ett
Inov 8 x-talon 212 och visst..de satt skönt över foten men var för långa trots rätt storlek sen var det en icke vridstyv sula så dessa provjoggade jag inte ens.
Lite småkär i salomonskorna så gick jag vidare till Löpex
Där fanns ett par andra intressant salomonskor. Nämligen
fellcross. Ser kanske ut precis som speedcross men är ännu mer en racingdojja. Lägre drop, tunnare sula. Lättare skulle jag tro. De sitter jäkligt skönt runt vristen alltså men plånboken sa nej och sen hade jag ju lovat både mig själv och sara att jag bara skulle prova skor. Inte köpa.
Tjing o trevlig lördagkväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback