Tack Oscar Ekstam

Jaha, försov mig imorse. Det var länge sen jag gjorde det sist. Kollegan ringde och väckte mig 06:36 och innan klockan var 07:00 hade jag cyklat till jobbet och bytt om. Låg i tempoställning på cykeln nästan hela tiden. 
 
Annars så måste jag berätta en liten sak från den dag jag fyllde 25 år. Farsan hade fixat att jag skulle få åka rallybil på en kort specialsträcka utanför Hjortkvarn som två av landets bästa förare höll på och tränade på. Bilarna som de hade var dåvarande klass N som är bilar precis under WRC-nivå. 
DET VAR NÅGOT AV DET HÄFTIGASTE JAG GJORT!!!!!!!!!!!!!!!
Får ni chansen att göra det så tag chansen. Det pirrade i mina ben ca 45 min efteråt. På den kurviga, smala grusvägen såg jag aldrig att mätaren var under 80 km/h. Jag berättar gärna om denna upplevelse men inte här.
Sen den dagen är jag ganska så imponerad och fascinerad av rally. Jag följer det inte och håller inte koll på tävlingar och så men när jag för några år sedan fick se ett klipp på Ken Block på Oscar Ekstams sida så blev jag fett imponerad av vad jag såg.
Här om dagen hade samma Oscar lagt ut Gymkhana 5. 
 
Filmen publicerades 9 juli i år och har än så länge 3,7 miljoner visningar. 
 
Idag så blev det ännu en joggintur fast mamma Sara blev kvar hemma och "piffade" till sig inför utgång med vänner. Jag vet ju hur jag "piffar" till mig. Tar en öl.
Joggingturen var just bara en joggingtur för att få igång benen igen efter att svagheten(sjukdomarna) lämnat kroppen. Blev väl ca 5-6 km.
 
Nu skall jag ringa lite med min gamla telefon innan jag börjar lära mig min nya som jag införskaffade på väg hem från jobbet..En sån här.
Hoppas den skall hålla för min aktiva livsstil. De senaste telefonerna har ju gått sönder.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback