mer watt o melodifestival

En melankolisk dag. Jag har aldrig lättat från startplattan om du frågar mig. Frågar du Sara så har jag varit sur men jag har väl inget att vara sur över heller.
Runt lunchtid idag brände jag av pass nr 2 på trainern. Tyvärr får jag inte fram pulsen på displayen. Jag ser en blinkande hjärt-symbol när hjärtat slår. Både med suuntos och polars pulsbälten. Dock blir det inget mer än just detta blinkade.
Wattsiffrorna verkar vara ganska bra om jag går efter min egna känsla. När jag gör en snabb kadensökning så släpar motståndet efter lite grann. Det märks att det det justeras via en dator och inte en viktsläde.
Jag körde 4st 4or och för nån vecka sen testade jag ju det på klubbens monark och då funkade dryga 300 watt. Det gick nu oxå men jag kan ju inte jämföra pulserna pga ovanstående dilemma.
Något som jag kan använda i min bedömmning är att jag klarade mig med 4 min vila mellan varje intervall, något som är svårt på Monarken. A/ antingen har jag blivit lite starkare i cykelmusklerna och fixar det. eller B/ så visar wattsiffrorna på trainern lite för lite.
Inget av de två alternativen är ju direkt kärnfysik men kortfattat så funkar trainern att köra grymma pass på. Mission completet!
Efter 4orna så brände jag av ett mindre gäng (6 st) 30 sekunders med 90 sekunders vila. Klarade dom på över 500watt vilket inte är imponerande om man kollar in sin cykelhistoria men nu är nu.
Igår var det fredagsmys. Ola i köket, Sara stod för myset. Men så hade hon druckit vin oxå :-)
Potatis i ugn och fläskfilè.
Annars kör jag vidare med barnuppfostran. Gäller att styra ungdomen i rätt riktning.
Igår var Oscar Ekstam, jenny och Egon förbi några timmar. De åkte från Falun till Örebro för att köpa bil. Fy skäms på mig att jag inte tog en endaste bild när deras Egon och vår Nora börjar få lite utbyte av varandra. Egon är nästa exakt en månad äldre än Nora och han går några steg då och då. Snart är det nog dax för Noris oxå. Idag gick hon och skjöt en låda framför sig flera steg men hon tappar ganska snart balansen.
Det var kul med lite finbesök och jag tycker det är synd att de skall flytta från Falun (en liten stad som jag gillar) ända ner till Mönsterås. Det blir längre bort och vart skall man nu bo under rockstad Falun :-)
Nu ikväll har svagöl och melodifestivalen avnjutits och jag törs inte skriva nåt (för husefridens skull) om deltagarna. Inget om hur de såg ut. Jag ska ju heller inte sitta och dömma utseende när de tävlar i musik. men.... TIMOTEJ!!
Imorgon skall jag såga träd hos en polare. Gött o få jobba lite fysiskt med kroppen efter en sån här slödag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback