Goddigoddi-pass. 4x4

Inte varje dag man kan säga att det har varit både kul och skönt att ha avverkat ett 4x4 pass. Idag kan jag dock det.
Jag skulle infinna mig på ett möte i klubbstugan idag och jag klämde in ett pass på monarken innan. Testade hur 270watt kändes i uppvärmningen. Pulsen började stiga långsamt och det kändes ganska behagligt.
Jag skulle kunna tänka på att jag körde mina 4or på ca 40 watt lägre än för några år sedan men jag inser ju ändå fakta att de MÅSTE vara lägre nu för tiden pga av den obefintliga cykelträning som jag nu bedriver.
1 intervallen gick bra. Grymt bra. 3 kg på vågen och 100 i kadens. Inga problem.
2a intv. Pulsen svarade snabbare och gick upp i zonen 90-95% av maxpuls på slutet. Inga problem.
3e intv. PROBLEM! Kände direkt att de 4 min vila inte hade fått bort all syra och jag avbröt ganska omgående.
Efter ca 3 min extra vila så kom ...
3e intv. Kändes nästan som den första. Dessutom kom låten 40:1 med Sabaton och jag kände mig urstark.
4e och sista intv. gick av bara farten. Förvånanvärt bra där jag körde i ca 3 min på 93% av maxpuls.
Hoppas att dagens beställning av en trainer kan öka wattsiffrorna något till sommaren

Som jag nämde i en bloggning förra veckan så gick de pengar som jag sparat till ett löparträningsläger till en trainer istället. Den räcker längre och kommer förhoppningsvis att skapa lite mer livskvalitè då det blir enklare att klämma in träningen i vardagen. Dessutom kan ju Sara använda den. Hon hade inte haft nån större glädje av att jag försvann en helg på träningsläger.
Mina önskemål på en trainer var att den skulle visa watt. Inte för att jämnföra mot Monarken för där är jag övertygad om att det kommer att skilja lite. Däremot är det en mer rättvis siffra att träna efter än pulsen särskilt när man kör flera upprepningar av samma sorts träning.
Sen ville jag/vi inte ha en trainer som låser vår dator för den ska ju Sara ha och kunna sköta sitt skolarbete på. Kanske samtidigt som jag vill träna.
Det var ganska nära att vi stöttade en av stadens cykelbutiker och köpte en där men det slutade med att jag återigen köpte av mina tyska vänner på bike24.com. Det blev en trainer av märket Tacx och modellen Vortex. Den går att uppdatera för att kunna köra mot dator om vi vill köra virtuel reality eller sånna där träningsvideos senare i livet.
Istället för att beskriva mitt köp så rekommenderar jag er att se denna film. Som sagt de där med styrplatta och dator kanske vi beställer senare.

Om tyskarna är så snabba som de brukar vara så dyker väl den upp här vid dörren på onsdag eller torsdag. Imorgon ska jag iaf förbereda här i cykelrummet.
För några dagar sedan köpte jag ännu en Family Guy-DVD. Säsong 8. Detta är kanske den bästa säsongen av de jag har sett så här långt. Du får gärna låna den om du vill men jag måste bjuda på ett nästintill klassiskt FG-klipp.
Nähe. Båda brudarna sover och här sitter jag. Måste fixa lite cykelrelaterade saker nu. Tjing

Kommentarer
Postat av: mamma milla

-Nu måste det väl ändå va köp stopp, får sara aldrig nånting? ;)




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback