fika-vecka i antågande

Först o främst: Vilken allvarlig demens jag lider av. Jag plockade visst fram kameran när Oscar, Jenny och Egon var här.
Egon skjutsade Nora i sin vagn men här verkar akvariet mer intressant.
Igår beskar jag träd hos min gamla polare RW. Tackar så mkt för fika och lunch. Vädret var verkligen fantastiskt igår och jag tycker synd om de människor som aldrig var utomhus igår.
Här är fikapausen med fru och barn. Hans alltså.
När jag väl kom hem så ville både Sara och jag träna och det krockade med läggning av Nora. Men nu för tiden har vi ju lösningar för sånt. Det drogs nästan lott om vem som skulle få åka till gymet och vem som skulle få sitta på trainern.
Jag blev kvar hemma.
Gårdagens träning
Nora hade precis somnat men för säkerhets skull tog jag med mig baby-watchern (typ walkie talkie) in till rummet där min lvg-hoj sitter fastmonterad. Värmde upp med lite fixande med mobilen men bluetooth hoppade aldrig igång så jag kunde inte lyssna på de digitala låtarna. Fick slå igång webradion från bandit istället.
8or på samma watt som på klubbens Monark tänkte jag. Det sköna med trainern jämfört med testcykeln är att det är så enkelt att ändra kadensen men ändå köra på samma motstånd. Några knapptryck så kan man variera kadensen intervallerna.
Under intervall nr 2 så tyckte jag det gick skit och jag ångrade mig lite att jag hade en trainer som visade watt. Kör man bara efter pulsen så kan det ibland vara lite enklare.
Intervall nr 3 o 4 gick däremot mycket bättre. Kändes gött och tankarna på en femte dök upp men lättjan hann ikapp :-)
Duration
1:00'04.1
Peak heart rate
167 bpm
Average heart rate
144 bpm
Minimum heart rate
92 bpm
EPOC Peak
161.2 ml/kg
Training Effect
4.2 - Highly improving
Calories
782 kCal
Stretch och snabbt intag av kolhydrater för återhämtningen (vi hade visst en påse godis kvar sedan i lördags )
Idag blev det en härlig sovmorgon för alla 3. Sara börjar tydligen kl 10 och Nora sov till 8:15. Då gick vi upp.
Noras och mina äventyr: Öppna förskolan (fika) och kanske en joggingtur på em. Fullt upp :-)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback