Långpass i spikskor + trainer

Först måste jag recensera de nya skorna.
Som sig (inte) bör med nya skor så startade jag med ett långpass. Tidigt denna sommar sprang jag en sväng som mätte 22-23 km och nu provade jag samma sväng fast baklänges med mina nya spikecross.
Svängen är typ venaspåret, Lillåspåret + Klockarängsleden med vissa gen-och senvägar. En hel del stig blir det men det är ju det jag gillar bäst.
Direkt när jag joggade iväg så reagerade jag på hur mkt dobbarna kändes genom skon. Så fort underlaget blev terräng eller snö/is så märkte man inget så denna sko är iinget jag rekommenderar om man ska springa mkt väg och är rädd för isfläckar. Nä den hör definitivt hemma i terrängen.
Några ggr under passet så trampade jag ner mig med hela skorna då det var svårt att se vad som var is och vad som var hållbart underlag där ute i skogen då det låg 2-3 cm snö här o där. Direkt tänkte jag på hur kall jag skulle bli men här visade sig fördelen med löpning jämfört med cykling. Jag frös ingenting under passet och  var jättepigg i 14 km men höll ändå farten hela passet. Eller fart o fart...Snittfarten på hela passet blev 5:20/km och då gick jag ca 100meter och fick hoppa/kryssa lite i skogen där det var översvämmningar.
Snittade ca 150 i puls vilket är ca 82% av maxpuls.
Var lite zombievarning på mig senare under eftermiddagen men det parerades hyffsat med redbull och snabba sockerarter.
 
Dagens aktiviteter
Storstädning som hade ett störningsmoment: Nora. Hon och jag blev nästan tvugna att ta en promenad så Sara fick göra det avslutande städet.
Sen gick vi mot Wadköping för julmarknad. Tror resten av stan var där oxå. Det såldes som väntat mycket krimskrams som man absolut inte behöver. Som sanna konsumenter köpte vi förstås en liten julgris, sylta och raggsocker.
Väl hemma igen så satte jag mig på trainern och körde 5 ggr 8 min. Gick ut lite för hårt då benen inte var 100% fräscha från igår.
De 2 första intervallerna gick på 250w men inför den tredje så tog jag 4 min vila istället för två. Sen följde 3 intervaller på ca 230-240w och då funkade det med 2 min vila. Körde lite varierande kadenser från 86 till 100 för att stressa olika nervsystem.
Med uppvärmning och inklusive vilan mellan intervallerna så snittade jag på 213w vilket jag tycker är okej.
Skönt och smidigt med trainern här hemma kan man ju lugnt säga. Och hyffsad utsikt oxå
Jag tyckte bilden var så pixlig och suddig när jag lade över den från mobilen till datorn. Kollade sen linsen på mobilen. En massa smuts! Sen kanske bilderna blir klarare.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback