Distanslöpning/snöpuls

Oj vad dåligt det är med uppdateringar här.
 
Senaste nytt:
Joggade iväg till jobbet kl 03:15 i fredags morse. Funkade rätt fint men som väntat blev jag sjukt trött i hytten till Lundbergaren senare på förmiddagen. Har nu lyssnat igenom del 1 om Djingis Kaahn. Samma ljudbok som jag lyssnade på för 3 vintrara sedan. Det är en imponerande historia om hur hans imperium byggdes upp. Hoppas på fler snöfall så jag tar mig igenom del 2 oxå.
Joggade en omväg hem för att posta lite viktiga inbjudningar till ca 47 st markägare runt om i Kilsbergen.
Märkte att det var länge sen jag joggade för den där joggpendlingen satt kvar i benen under lördagen.
 
Igår lördag så shoppade vi lite. Jag inhandlade boxarlindor och tandskydd för jag tänker klämma in några boxningspass under vintern/våren. Saknar den träningen.
Jag bytte dessutom storlek på ett superunderställ som jag fått. Farsan trodde tydligen att storleken Large skulle passa mig. Jag bytte till en small som nu sitter perfekt.
När vi åkte till Marieberg så stannade vi vid macken för att tanka. Då såg jag den senaste skivan från radiokanalen Bandit som jag lyssnar ganska ofta på via webben. Detta var en riktigt bra samling och eftersom jag har alla tidigare utgåvor från denna kanal så köpte jag den utan att tveka eller kolla in baksidan på konvolutet. När jag spelade den här hemma så reagerade jag på denna låt. Tyckte det lät precis som ett örebro-band. Och visst hade jag rätt.
 
 
Efter vårt shoppingbesök utanför stan så klämde jag in ett pass på trainern. Provade det pass jag köpte hem från www.thesufferfest.com och det var riktigt schysst. OM man kör det som de själva vill så kan man fan dö på cupen :-) Intervallerna ska väl vara på tröskel egentligen men men fan klarar av det när de manar på en hela tiden och det sker attacker hit o dit. Istället för 3x8 min på tröskel så samlade jag hyffsat med tid över 90% av maxpuls.
 
Det blir nog detta pass som vi kör nästa gång på storskärm i klubbstugan.
 
Då ryktet har nått mig om att en av stadens cykelhandlare även har börjat att löpträna så frågade jag igår om inte han ville slå följe på ett distanspass idag. Jag tänkte prova "min" 22-23 km slinga som inkluderar klockarängsleden. Då det är mycket som går på smal stig så misstänkte jag att det skulle bli en hel del på djupsnö men samtidigt så hoppades jag att de senaste två dagarna med plusgrader skulle vara till vår fördel.
Om min tekniska kunskap är okej så kan denna länk funka för att se vår tur som "bara" blev 21 km.
 
 
https://maps.google.com/maps?q=http://www.trainingpeaks.com/sw/kml/2RRNVVAKQGDFLDCGIJUZUZZXDM
 
Men då var ca hälften av det i 10-30 cm snö beroende vart det var i skogen/terrängen. Magnus skötte sig strålande och orkade med snöpulsandet riktigt bra men då han aldrig sprungit längre än en timme så blev promenaderna tätare på slutet så att säga :-) Jag själv tyckte det gick bra men har svaga känningar i ena vristen nu. Då hade varit perfekt med att köra någe kompletterande träning som skidor eller cykel imorgon men vi får se. Familjen o jag åker ju upp till Kilsbergen/Ånnaboda imorgon för att spendera nyårsafton i en stor stuga där. Tack vare facebook så har jag noterat att skidspåren inte är så värst nu. Synd då jag tänkte göra skidpremiär men det kanske får vänta. Har ju semester nu i 2 veckor.
 
Har jag glömt nåt nu?? Förmodligen.
Kan tillägga att jag eldade upp delar av en av Noras julklappar i en öppen brasa :-) Det var en sån här stor rittavla som man kan sudda ut det man ritat genom att dra en "suddare" i nedre kanten.
Typ en sån här fast då följde det förutom penna med 3 små plastbitar som man kunde göra mönster med.
När det hamnade en massa barr på hennes platta tog jag den och tänkte " jag viftar till mot den öppna brasan så flyger barren in i elden." Det gjorde de inte men det gjorde de 3 plastbitarna. En kunde jag rädda men den är nu helt skev.
 
Gott nytt år!!
Nu blev det ett ganska långt inlägg så en årssummering kanske kommer i nästa. Även mål för 2013.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback