66%sjukdom

Sara har varit sjuk över en vecka nu. Nora började väl hosta igår egentligen. Det är ju lite svårt att bedömma hur hon känner sig. Hon säger ju liksom inget. Nu ikväll så har hon dessutom blivit lite snorig så nu kan vi väl säga att hon har fått sin första förkylning.
Själv så går jag och nästan är beredd på när min egna kropp ska ge vika för tjejernas baciller. Jag BORDE nästan bli sjuk oftare då jag tränar ganska hårt, biter på naglarna, petar näsan, tvättar inte händerna lika ofta som Sara men ändå så håller jag mig frisk.
Lite märkligt de där hur jag tänker angående sjukdomar/snorighet/förkylningar. När nu Nora ligger i sin säng och vrider sig, sover dåligt och mår lite kasst så vill jag bara krypa ner brevid henne o kramas. När Sara ligger brevid mig i sängen och rosslar så vill jag lägga mig på soffan och sova själv :-)
Vi gjorde kanske inte det optimala för vårt barn idag men lätt att sitta här och vara efterklok. Vi gjorde en utflykt till Kilsbergen och vandrade lite. Tyvärr så var nog Nora lite för kallt klädd den första halvan av vår promenad och dessutom valde vi att ta lunchrast på ett blåsigt ställe. Kanske/ kanske inte är det därför hon nu snorar. Det får vi aldrig veta.
Efter lunchen så visade hon hur man somnade i bärstolen oxå :-) Trött efter dagens utflykt så somnade hon för natten kl 17:40 här hemma. Hoppas att hon snabbt frisknar till. Undra hur det där funkar i hennes kropp egentligen? Måste den tillverka antikroppar mot varje bakterie? Betyder det i så fall att varje ny bakterie kan bli kvar lite längre än normalt? Fan jag har blivit en sån där toffel för mitt barn som jag förr om åren har pratat skit om. Jag är så såld som pappa. Men jag gillart!
Uppe i bergen mötte vi en ensam terränglöpare på Bergslagsleden. Min själ ville slänga packningen åt sidan och jogga med men familjetiden var rätt värdefull oxå :-)
Dock satt längtan kvar när vi kom hem så när mina sjuklingar var trötta och sömniga så stack jag och mina speedcross ut på lite trailrun.
Dagens träning
Duration
1:06'34
Peak heart rate
170 bpm
Average heart rate
151 bpm
Minimum heart rate
84 bpm
EPOC Peak
215.4 ml/kg
Peak Training Effect
4.8 - Highly improving
Calories
785 kCal
Varför får jag alltid så höga Traineffect-siffror? Jag tycker jag kör lugna pass men ändå så tickar det på. Jag sprang början på avslutningsrundan, vek av mot Lillå-spåret, tog in lite på klockarängsleden, Lillå-spåret igen och sen hem.
Distance
13.44 km
Maximum speed 19.85 km/h (3'01 min/km)
Average speed 11.91 km/h (5'02 min/km)

Senaste veckan, egentligen de senaste 3 dagarna, har jag sprungit/joggat 37 km. 12+ 12+ 13 km. I denna vecka har jag oxå kört två korta träningstävlingar i mtb samt ett kortare tröskelpass (på måndagsträningen). Denna tanke på hur jag kört får mig att tänka att jag kanske borde köra några lugna pass så det försökte jag verkligen med idag. Jag joggade. Svårt att jogga långsammare och ändå tro att det gör mig starkare. Om jag sänker tempot ännu mer så undrar jag om jag blir mer löpekonomisk då joggstilen blir helt cp. Då skulle jag ju bara lufsa fram.
Imorgon är det arbetsdag vid klubbstugan och det verkar bli några stycken som kommer dit och hjälper till. Det vore fint. Är det fikachocken i måndags som lockar till sig folket?? :-)
God snorig natt. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback