En enda mörker med gott öra

Igår kom det lilla paketet från sajten i USA med mitt växelöra. Så jäkla "billigt" och snabbt tycker jag. Iaf om man skall ha tag i ett växelöra till min Focus Extreme för det har inte varit att bara gå till sin handlare. Inte ens importören har har ett liggandes till min modell.
Hanger #11
Först blev jag lite orolig när det på påsen som örat låg i stod saker som: allez road, s-works, seqouia, simus, s-works tarmac, roubaix mm. Några av de där konstiga namnen vet jag är modeller på specialized men när jag tog fram örat och jämförde så såg jag ju att det var snarlikt mitt orginal öra. Jag skriver snarlikt för helt identiskt var det inte. Det skillde typ nån tiondels millimeter här och där men det var iaf rakt vilket mitt nuvarande inte var. När jag skulle montera det så funkade det inte men efter att jag använt en fil och tagit bort löjligt lite på en kant så satt det perfekt.
Efter montering av bakväxeln så var jag tvungen att släppa på bakväxelvajern och då kom nästa motgång. Vajern hade gått av precis vid muttern som håller fast den så det fick bli en promenad till Norra och köpa ny. Det är verkligen nåt jag rekommenderar. Inte att gå till Norra för där är både ålder och gnäll värre än på årsmötet för PRO :-) utan att byta växelvajer (och höljen naturligtvis). Har man kört med samma en säsong eller mer så blir det sån otrolig skillnad. Det blir som nytt. (nähe?!) I mitt fall hade jag kört med några halvdyra GORE-vajrar som man inte fick smörja utan de skulle bara hållas rena. Tycker inte riktigt de var prisvärda. Då lägger jag hellre ut 70-80 spänn varje sommar på helt nya.
Anledningen till att jag var tvungen att "panikmeka" var ju att jag skulle ut på ett mörkerpass. Bilder och kanske film från det finns nog snart på www.ginnfilt.blogspot.com för jag tyckte han hade sin kamera upp titt som tätt.
En "nybörjare" med en stark vilja att slita sig med oss andra 8 "mer erfarna" samlades vid mellringe kl 19:30. Jag var klädd i tunnaste laget och jag skall komma ihåg skoöverdragen till nästa kvällspass. Vi körde väldigt mycket trevliga stigar utan några större lerhål men ovanligt mycket sand istället. Kan ha berott på att vi snurrande ute vid grustagen vid Eker. När vi vände hemåt med sikte på Karlslund fick min rastlösa och kalla kropp nog. Jag gick upp i spets och körde fort ett tag på ett fint stigparti. Jag vet åtminstonde en lampa som höll ungefär samma tempo och det var Daniel M. Alla vet att han är stark utom han själv :-)
Då jag inte cyklar så jäkla mycket nu för tiden tänkte jag att det är väl lika bra att få lite kvalitè i passet så jag vek av från gruppen efter ytterligare några minuter och körde sen ett block/set med 15/15 intervaller. Pga mörkret vet jag inte exakt tid på vare sig intv. eller blockets längd men jag gissar att jag körde 10-12 min alltså 20-24 st. Eftersom jag inte hade klockan på styret kunde jag heller inte veta om jag körde 15/15 men jag räknade i skallen så det pendlade säkert från 10-15 sekunder.
Efter det så rullade lite och han väl med ca 6 st 30 sekunders oxå. Blev en 3,3 i traineffect och det känns lite varmt och gött i benen idag. Fint skit!
undra vad jag och Noris skall hitta på idag? Var länge sen man besökte glassbaren. Ungar älskar ju glass.
Jag googlade bild på glassbaren. Det är säkert!!!

Kommentarer
Postat av: Mamma Milla

vilka "glassiga" tuttar :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback