veckans tur med barnmisshandel

Ett lager asfalt är/ska vara 4-5 cm tjockt. Ibland har man toppat en asfaltsyta med ett nytt lager och då blir den ju 8-10 cm tjock. Idag skulle min kollega ta bort smala (ca 60 cm breda) remsor med asfalt med hjälp av ett spett. Nu var det bara det att asfalten var 16 cm tjock!!!

Då jag var på samma gård och jobbade med Lundbergarn
och hade gafflarna på så tänkte vi att jag kunde hjälpa till och bryta bort det tjocka lagret. När man sitter i hytten är det lite svårt att se och känna hur mycket spänn det blir på gafflarna när man kör in dom under t.ex asfalt och tiltar dom uppåt. Rätt var det var så for en halvstor bit asfalt (ca 15-18kg) iväg. Titta på bilden nedan så skall jag förklara:
Ni ser en bit asfalt till höger. Det var inte den biten utan en mindre som for snett uppåt vänster, över den ljusgröna utbyggnaden, träffade balkongen uppe till vänster och landade sen bland reglarna på vänstersidan. Tänk om den gått rakt in i köksfönstret på höger sida eller träffat kollegan som stod ca 1 meter från gafflarna.
Jag tror jag har förbrukat all tur för hela denna vecka.
Undra hur det skall gå imorgon då jag ensam skall riva två cykelhus med hjälp av motorsåg och lundbergarn.
Dagens lilla äventyr
Ingen träning idag utan en far & dotter-dag. Vi har busat och gosat ända tills jag fick en pause och skulle gå ner o flytta bilen. När jag befinner mig i hallen och Sara o Nora är i sovrummet hör jag ett plötsligt rassel från den kristallkrona vi har hängades där och sen börjar Nora gallskrika. De båda kommer ut och Sara småflinar samtidigt som hon försöker trösta en Nora som skriker på ett sånt sätt som hon väldigt sällan gör. Ända från tårna kan man säga.
"Vad hände ? " frågar jag.
" jag skulle skicka upp henne i luften men glömde bort lampan" svarade Saris.
Polisanmälan på det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback