förnedring på film

Har hört att pratet går om att jag och Sara har lite smeknamn på en del i vuxenträningen. Det stämmer men jag har alltid haft svårt för namn och jag tror att Sara är snäppet värre. När jag säger ett namn så frågar hon direkt "är det xxxx (smeknamnet)?"

När jag nu försöker komma på alla namn så blir det följande:
Smeknamn                                               Förklaring
HUSET
                                      Han var med i en inredningsbilaga och visade upp sitt hus. HJÄLMEN                                   Han körde hela förra säsongen med sin hjälm på sned
   FLÅSIS                                     Ett namn som sitter kvar sedan några år då han flåsade ordentligt under en Happyride. 
FLÅSIS TJEJ                                Hon har oxå varit med på någon träning.  
HAN DEN GAMLE                        Sara har svårt att komma ihåg namnet på denna man som dessutom fyller år idag. Grattis Tomas :-)
DEN GLADE                                 Han har inte varit med i år och jag vet faktiskt inte heller vad han heter.
TV:N                                            Han som skulle köpa sig en tv men köpte en mtb istället.
STUDENTEN                                Ja han var ju inte ens student men vi fattar båda vem vi menar.

För några år sedan fanns oxå SURIS. Detta var en man som vi inte förstod först. Hans bestämda min, ironiska humor och stundtals tillbakadragna stil fattade vi inte först. Nu för tiden förstår vi honom bättre och vi har lärt känna honom så då kallar vi honom bara för Johan eller ibland Fintling.
Yes Johan..Det var du :-) 
vänner?

Gårdagens träning
Jag o jobbarkompismats toggade iväg på en av mina typiska långsvängar. Längs lillån, Naturens hus, Rynningeviken, Gamla soptippen, och så runt agility-banan, Venaspåret och hem. Dryga 11 km på 65 min. Väldigt behaglig fart och det var riktigt varmt och fuktigt ute så hela kvällen skrek kroppen efter vätska.
Idag blir det ingen träning då dagarna bara försvinner. Sen sover vi bort halva förmidagarna oxå. Ända tills klockan 9 blev det idag.
Längtar dock bort till Pershyttan igen och förhoppningsvis blir det en sväng dit nu på söndag och sen en till nästa lördag.
Appropå Pershyttan Suris Johan har klippt klart film nummer två nu från det material som jag spelade in med hans GoPro-kamera 

       

Bergslagstramp mtb-weekend för tjejer - del 2 from Johan Fintling on Vimeo.

Han är för rolig den där regissören. Vore han en superhjälte skulle han heta IRONY

Här hemma är det mest bajsfestival. Är det inte katterna så är det Nora.

Kommentarer
Postat av: Johan F

Jag tror att du har blandat ihop mig med "den glade"...!

Postat av: Thomas J

... och mig med "den unge"!

2011-06-13 @ 08:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback