Vinterbarn


Nora Vinterbarn Backlund fyller 6 månader idag. Det visste man ju innan men SHIT vad det springer undan nu när man fått en nolla. Ja en nollpunkt i livet alltså :-)
Idag blev det jogg till jobbet och jag känner tyvärr av den där muskelsträckning jag har ådragit mig i ryggen. Extra tydligt blev det när jag joggade med camelback oxå. Jag var rätt genomvarm i hela kroppen den där dagen när jag rev cykelhuset med slägga. Ändå så drog jag sönder/snett nåt hyffsat stort i ryggen på höger sida för varenda fotisättning skickar en stöt till ryggen som i sin tur signalerar smärta.
Imorgon ska jag försöka trotsa det och springa intervaller är det tänkt. Ska nog gå bra då jag både är envis och dumdristig.
Mitt på dagen idag snöade det kraftigt samtidigt som jag och arbetskollegan försökte sätta upp panel på en vägg. Det blev blött, kallt, svårt att kolla uppåt, svårt att hitta skruvarna på plåttaket osv. Då utbrast kolegan " - jag skiter i om det ger julkänsla. Måste det snöa nu!"
Jag vill heller inte att det skall börja snöa ordentligt förrens den nya maskinen är på plats. Inte för att jag är sugen på nytt men den gamla är liksom...Osäker. Osäkert om den skall hålla i några månader eller timmar. Det rasslar och låter ny ljud varje gång tycker jag.
Bandsläpp!
På rockstad Falun nästa år kombineras schlager och hårdrock. I LIKE! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback