Racerapport. Den sista.

Ja vilken rolig, underhållande, svettig och fantastisk familjehelg jag har haft. Sara (mitt hjärta) hade ju ordnat denna helg för mig (oss). Vår första familjeutflykt.

Igår: Bilresa med Nora. Den gick okej. Hon tyckte det halvkul att sitta så länge i bilbarnstolen trots ett bra matstopp.
Sen gick vi på universeum. Roligt för stora som små.
Nora tyckte att deras akvarium var lite bättre än pappas 270 liters.
Strax innan denna bild togs ekade följande i lokalen: "flytta på er småglin. JAG ska åka nu!"

På kvällen köpte vi med mat till hotellrummet. Gissa vem som åt vad...Näe lite för lätt kanske
Det var viktigt att ladda inför efterkommande cykelcrosstävling. Nämligen cupavslutningen som avgjordes i slottskogen i Göteborg.
Racebreakfast
Jag har väldigt lätt att äta mig så mätt på hotellfrukost att jag är oförmögen att göra nåt vettigt resten av dagen. Nu ville jag ju kunna prestera så jag tog lite, lite mat. Kompletterade med solrosskott, salladsblad och nån kopp kaffe extra. Men det blev ändå lite för mycket för jag var ordentligt mätt när jag skulle till och värma upp.
Racerapport
Jag har återupptäckt hur kul cykelcrossformatet är. Kort och intensivt. Banornas karaktärer skiftar ordentligt men oavsett kräver det mycket av cyklisterna. Banan i slottskogen påminner mycket om den som jag körde för.. måste vara 4-5 år sen...men den är bra. Två korta, branta utförskörningar, en trappa och som sig bör väldigt skiftande underlag. Snabbt grus, tungt gräs, ännu snabbare asfalt och sen förstås olika tajta kurvor.
Jag har ju flera gånger denna sommar/höst upptäckt den bittra sanningen att man inte är en stark cyklist om man inte tränar. (är man det får man kallas talang-jävel men det är ingen som kallar mig det) Jag tänkte på denna bittra fakta under starten idag så istället för att spränga mig så höll jag igen. Lite frustrerad var jag dock under startvarvet då så många kör så sakta genom kurvorna. Detta syns på en film som Sara tog. Kommer upp under veckan. Trots min relativt lugna start så kom ju mjölksyran.
Det kanske inte syns men shit vad höga dom där trappstegen var för mig. Jag led som allra mest i just trappen på denna roliga bana.
Jag tror jag körde snabbast under varv två men sen handlade det om att ta mig framåt på de lättåkta partierna och köra med så bra teknik som möjligt på de tekniska bitarna och enligt Sara så syntes det rejäl skillnad mellan mig och många andra. Jag bevittnade ett antal krasher under loppet men jag själv klarade mig utan det.
Liite för stor cykel och kanske en hjälm på sned men jag hade iaf kul. Tack Martin J för lånet av cykel.
Jag blev visst 21a man av de 41 som inte blev varvade i superklassen. Pratade lite med Adam Steen efteråt och han kom ihåg att jag inte var så långt efter han i Jönköping förra året. Det var jag inte i år heller. Ca 40 sekunder bakom honom var jag idag.
Fötterna blev inte så kalla trots sommarskor utan överdrag och det har jag mina sealskin-strumpor att tacka. Utan dom- ingen cx. Benen är lite trötta men ändå riktigt bra.
Hemresan var jobbigare. Nora var ordentligt trött på bilbarnstolen. Det regnade. Det blev mörkt.
Väl hemma stod det en drickbar överraskning utanför vår dörr. Tackartackar. Vi föll snabbt in i rutinerna med att bada Nora, kolla på Allt för Sverige och så blogg förstås.
Imorgon väntar jobb och jag hoppas på att få höra mkt skvaller från firmans julbord som var igår. Det var det första jag missade på många år.

Kommentarer
Postat av: Malin

Bra jobbat på tävlingen! Varför cyklade ni inte uppför? Använda trappor och gå... ;)

Verkar iaf som ni haft en härlig helg!

Postat av: Mandie

Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back.



Thanks!



Mandie Hayes



2011-12-30 @ 13:15:30
Postat av: Anonym

Sorry Mandie. I just have some friends as links but if I like your site I may have it in one of my texts. / O

2011-12-30 @ 19:08:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback