bandsläpp

Rockstad Falun fortsätter att göra bandsläpp inför nästa års rockfest. Idag droppade dom EPICA. Jag tror jag snubblat över namnet några ggr men inte så jag vet hur de låter. Nu sitter jag och diggar dom lite här hemma när Sara är på gymet.
Info från wikpedia

Epica blandar Progressive metal,[14][15][16] gothic metal[17][18][19] och symphonic metal.[20][21] En annan komponent av Epicas stil är power metal[20], den tidigare gitarristen Ad Sluijter beskrev bandet som "en bro mellan power metal och gothic metal".[22] Sångerskan, Simone Simons föredrar att bandet klassificeras som symphonic metal[23] medan bandets grundare Mark Jansen påpekar att man egentligen inte har något emot att klassificeras som gothic metal.[24]

Epicas musik kan karaktäriseras som aggressiv, bombastisk[25] och flödande.[21] Vissa låtar kan betraktas som "episka, grandiosa och majestätiska" medan andra är "mer underkuvande och inåtvända".[18] Bandet är också känt för sina progressiva tendenser[26] medan samtidigt en gotisk atmosfär och en sentimentalitet också är närvarande i deras musik.[18][21]

Glasklart va!

Klockan närmar sig 20 och jag tror inte jag kommer ut o tränar ikväll men så var det ju Sara träningsdag oxå. Jag får väl paxa morgondagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback