Året som gick. Vart gick det?

Jag har i flera år följt denna blogg. Och alldeles nyss såg jag det senaste inlägget som var en årssummering. Varför har inte jag tänkt på det? Jag snor det rakt av :-)

Januari
Förra vintern var det snö, snö och åter snö. Jag levde halvtid i Lundbergshytten och plogade. Lyssnade på 3 ljudböcker om Djingis Kahn och jag gillade det.
Saras mage växte i takt med våra förväntningar. Vad gömde sig där inne? en bomb, en katt, ett tv-spel?
Jag åkte en del skidor. DM i Ånnaboda och miniläger i Sälen. Allt för att jag hade fått en sponsorplats till Vasaloppet.
Februari
Jag körde wadköpingsloppet och tog helt slut med ca 5 km kvar till mål. Blev dock en 98e plats samt att jag slog Jobbarkompismats :-)
Här är han förresten. Han och jag gjorde denna fina bro och värmde våra matlådor nära elden. Guldjobb.
Mars
Vasaloppet! Siktade mot en tid på 5:40 men det räckte inte riktigt. 2098e plats och tiden blev 5:44. Hade jordens sämsta glid. Fy fan vad det var knäckande.
Det var mycket snack om filmerna sucher punch och Thor. Jag såg båda och jag gillade riktigt riktigt mycket. Det byggdes även trallgolv på vår lilla balkong. Ett lyft.
Vi åkte på en underbar minisemester till Tallin. Nästa år skall vi dit igen fast lite senare på våren. Vi kommer att bo på samma sköna SPA-hotell. :-)

April
I början av april så var det torra vägar och racern började luftas. Jag lärde syrran och hennes kompis att köra racerhoj då de båda tränade inför tjejvättern.
Vi var på biopremiär :-)
När jag läser min egna blogg från denna månad så verkade det som om jag bara tränade högintensivt i klubbstugan. Fan va nice! Jag visste väl att träningsmöjligheterna skulle bli färre när vi skulle få barn. Fram tills dess ville jag hinna med en o annan tävling oxå. Första racerloppet krashade jag mitt livs värsta krash. Hade ont jäkligt länge efter den vurpan.
Maj
Körde Hammarö 3-dagars. 2010 var detta ett roligt lopp men i år var jag inte lika bra tränad samt att jag fick bevittna en klungvurpa där en kompis hade mest otur av alla inblandade.
Vuxenträningen i mtb rullade på fint och det fortsatte att dyka upp nya ansikten. Jättekul.
Vi var på vår första föräldragruppsträff. Nu närmade sig verkligheten: Vi skulle ha barn snart!
Jag fyller år och kör min favorittävling i Hjo. Slutar som en nöjd tvåa.
Metallsvenskan går av stapeln och jag får se Scar Symmetry för första gången. Sara sitter i en campingstol
Testade myr-löpning för första gången. Roligt, blött och jäkligt jobbigt. Det vill jag göra om.
Juni
Det blev ju inget Rockstad Falun i år vilket kanske förklarar suget inför nästa års festival.
Jag var tillfrågad att vara instruktör på ett tjej-läger i mountainbike i Pershyttan utanför Nora. Då det var ganska nära den planerade födelsen av vårt barn tackade jag ja med undantag för barnafödande.
Lägret blev kanon.
Dagen efter började vår dotter göra sig påmind. Ett dygn senare var hon född. Vi var far & mor.
Det är kanske världens häftigaste grej.
Här skulle jag kunna skriva en novell om alla känslor och så men ni får väl skaffa egna barn och känna efter själva :-)
Midsommar med barnvagn gick finfint. Vi skickade meddelande till månen o så..
Juli
Jag körde Ränneslättsturen. Mitt enda långlopp i år. Det var dubbelt så långt mot vad jag var tränad för. Kul ändå.
Jag började reka bana inför höstens Kumlacross
Sen joggade jag hem. Det var 21 km. Minns att det var jobbigt :-) Träningen blev mer och mer fokuserad mot AXA fjällmarathon. Jag springer bl.a. från Nora till Ånnaboda. En sträcka som jag försökte med igår. Då bloggade jag följande "

3 mil gör jag på 3:02 men nu börjar den där senan som gjorde att jag fick bryta fjolårets fjällmara kännas. Jag skulle inte kalla det smärta men jag känner samma signaler som jag hade så många ggr förra året. Några kilometer senare kommer en tillfällig smärtsignal vid höger knä oxå men den försvinner efter ännu en kort promenad.

Något som påminner sjukt mkt om passet igår. Mina akilleshälar tydligen. Höger knä och fotled.

Att vara förälder känns ganska naturligt och vi finner lösningar för de problem som dyker upp. Jag är helt såld på mitt barn. Kan bara sitta och titta på hennen när hon sover och le så där fånigt.

Augusti
Marathon-månaden. AXA-fjällmarathon gick av stapeln och 354 deltagare startade. 344 kom i mål. Jag träffade mkt trevliga människor under min vistelse i Åre. Gammal klasskamrat från högstadiet, Charlotte Kallas syster Cecilia m.fl.
Jag lärde Nora lite om cykelsporten oxå. Vi såg en del etapper på Vuelta Espana ihop.
Augusti var en ganska aktiv månad. Jag provade boxning, fixade en träningstävling, cykelcrossträningen började.
September
Provade Thaiboxning. Fick och gav så mkt stryk så jag kom hem med öm haka men ett leende på läpparna.
Provadeett annorlunda mtb-race vid namn CKceres challange. Inte min kopp av thè. Eller tävlingsformatet var roligt men inte banan.
Slog personbästa på Tarstaborgsrundan, 39:31.
Började hamna mer och mer i min cykelcrossbubbla. Där det mesta av tankeverksamheten ägnas åt Kumlacrossen.
Nora växte och växte
Oktober
Cykelcrossmånaden.Kumlacrossen blev ännu ett lyckat arrangemang och jag är riktigt nöjd över den film som några individer fixade i år:
Ju mindre sommar det blev desto oftare hamnade jag på galssbaren vid stortorget. Det är alltid väder för glass lyder mitt Noras motto.
Var pappaledig och gjorde därför åtskilliga promenader med två mammor ur föräldragruppen. det diskuterades ammning, frisörsalonger, skor, hårfärger och annat intressant.
Bröt långa DM i terränglöpning på hemmaplan. Kändes väl så där.
Var på barnvagnsbio för första gången. Nora gillade Jägarna 2.
November
Klubben hade sin allra första mörkertävling någonsin. Lyckat och famijärt men samtidigt jävligt jobbigt.
Öl & whiskeymässan. Lyckat och familjärt men samtidigt jävligt jobbigt :-)
när jag får råd så...
Börjar göra löparpassen längre och längre. På gott och ont. Kanske stressar jag igång för nu protesterar ju kroppens leder och senor.
December
familjen åker till Göteborg och går på Universeum och jag får tävla i cykelcross. Det var precis så lerigt, jobbigt och roligt som jag hade hoppats på. tack hjärtat.
Julen ute på landet var härlig och jag vill ut dit igen. Och basta.
Familje-ekonomi gör sig mer och påmind. Tiden verkar inte räcka till och stundtals saknar jag den tid i mitt liv då man bara tränade men så räcker det med ett MMS på lilla Nora så är det glömt. Trivs med familjelivet och det funkar ju faktiskt inte att bara tänka egoistiskt när man har en familj.
Nu när Nora är dryga halvåret verkar vi ha fått in hyffsade rutiner på vårt liv. Både jag & Saris vill ju träna och nu gör vi det ungefär som vi vill.
Imorgon skall vi köra Sylvesterloppet ihop. Alla 3. Det blir nämligen premiär för vår joggingvagn.
Gott nytt år!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gott nytt år på dig.

Blir det nån ny mtb tiil nästa år ?

2011-12-31 @ 10:22:19
Postat av: ola

Nja..Ny för mig men den är begagnad. Gott nytt träningsår på dig med

2011-12-31 @ 17:15:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback